۱۴ بهمن ۱۴۰۰، ۱۲:۰۶

با اعلام از سوی بلینکن؛

یک ایرانی تبار دستیار وزیر خارجه آمریکا شد

یک ایرانی تبار دستیار وزیر خارجه آمریکا شد

خبرها حاکی از انتصاب یک ایرانی تبار به سمت دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور اقتصادی است.

به گزارش خبرگزاری مهر، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا، در پیامی توئیتری، انتصاب دستیار جدید این وزارتخانه در امور اقتصادی و تجاری را تبریک گفت.

وی در این باره نوشت: خوشحالم که از «رامین طلوعی» به عنوان دستیار جدید وزیر امور خارجه آمریکا در دفتر امور اقتصادی و بازرگانی استقبال کنم.

یک ایرانی تبار دستیار وزیر خارجه آمریکا شد

طلوعی سیاستمدار آمریکایی ایرانی تبار است که در سال ۱۹۹۹، پس از پایان تحصیلات دانشگاهی‌اش به استخدام وزارت خزانه‌داری آمریکا درآمد. وی تا سال ۲۰۰۱ در وزارت‌خانه مذکور، معاون مدیر و اقتصاددان بین‌الملل در دفتر مرکز و جنوب شرق آسیا بود. طلوعی بین سال‌های ۲۰۰۱ و ۲۰۰۳ مشاور ارشد معاون وزیر خزانه‌داری در امور بین‌الملل و بین سال‌های ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۶ مدیر دفتر نیم‌کره غربی در این وزارت‌خانه بود. از جمله وظایف طلوعی در دوره هفت ساله حضورش در وزارت خزانه‌داری آمریکا مدیریت برنامه‌های برقراری ثبات در نقاط مختلف جهان از جمله برزیل، آرژانتین، ترکیه، جمهوری دومینیکن، اوروگوئه و بالکان بود.

یک ایرانی تبار دستیار وزیر خارجه آمریکا شد

طلوعی ماه نوامبر سال ۲۰۲۰، همزمان با انتقال قدرت در آمریکا از دولت ترامپ به دولت بایدن، به عنوان داوطلب در قالب تیم انتقالی وزارت خارجه به عضویت یکی از تیم‌های بررسی آژانس درآمد. تیم‌های بررسی آژانس به گروه‌هایی گفته می‌شود که مسئولیت درک عملکردهای هر سازمان و تضمین انتقال منظم قدرت و آماده‌سازی دولت جدید برای آغاز به کار را به عهده دارند. عضویت در همین تیم، و مدیریت بررسی سیاست‌های دولت منتخب آمریکا در امور اقتصاد بین‌الملل، سکوی پرش طلوعی به وزارت خارجه آمریکا شد.

جو بایدن رئیس جمهور فعلی آمریکا، ۳۰ جولای ۲۰۲۱ (۸ مرداد ۱۴۰۰)، طلوعی را به عنوان نامزد دستیاری وزارت خارجه در امور اقتصادی و تجاری معرفی کرد.

کد خبر 5415905

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha