در پیام‌هایی جداگانه:

مدیران فرهنگی کشور درگذشت مرحوم خسروشاهی را تسلیت گفتند

مدیران فرهنگی کشور درگذشت مرحوم خسروشاهی را تسلیت گفتند

مدیرکل دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی، مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران و معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیام‌هایی جداگانه درگذشت جهانگیر خسروشاهی را تسلیت گفتند.

به گزارش خبرگزاری مهر، یاسر احمدوند، معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی طی پیامی درگذشت جهانگیر خسروشاهی (نویسنده) را تسلیت گفت.

در متن این پیام آمده است؛

«سلام علیکم بما صبرتم فنعم عقبی الدار»

در روزهایی که یادآور روزگار روشن دمیدن سپیده‌دم رهایی و بردادن «باغ باور» است، نوایی اندوهبار از «کوچه‌های بی‌خبری» کام دوستداران راستین ادبیات انقلاب را تلخ کرد:

«سفر گزید از این کوچه باز هم‌نفسی»

«جهانگیر خسروشاهی»، این یاور فرزانه، فروتن و شریف فکرت و فرهنگ انقلابی ره کاشانه دگر گرفت و افروزه فرازمند دیگری در این گستره گهرخیز به خاموشی گرایید.

«وداع» این «زخمدار» بی‌قرار -که از طلیعه دهه شصت و ایام تحریر «نفر پانزدهم» تا واپسین سطرهایش برای اثری داستانی در باب علمدار رشید نینوا- با اندیشه استوار و خامه خوشخوانش در خدمت اسلام و انقلاب بود، سخت خسارت‌بار و جانگزاست.

در این میان آنچه مایه تسلای خاطر است، اینکه «غروب آبی رود»، طلایه پیوستن اوست به بحر مهر ناپیداکران ربوبی و سرآغاز تنعم او در روضه رضوان حضرت دوست.

امیدوارم که خداوند مهربان مجاهدت‌های خالصانه و خاضعانه او با قلم و قدم را به قبول حسن بیاراید و سایه دیگر ساکنان اقلیم فضیلت و معرفت را مستدام دارد.

***

محمد اله‌یاری فومنی، مدیرکل دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی با صدور پیامی درگذشت جهانگیر خسروشاهی را تسلیت گفت.

در متن این پیام آمده است: خبر درگذشت برادر عزیز مرحوم جهانگیر خسروشاهی که از نویسندگان و سرمایه‌های ادبیات انقلاب اسلامی بود موجب تاثر و تاسف و تألم فراوان شد. آن مرحوم توان، فرهیختگی و قدرت قلم خویش را در خدمت به ادبیات انقلاب و دفاع مقدس صرف کرد و برای همیشه در تاریخ فرهنگ این کشور ماندگار شد.

اینجانب درگذشت ایشان را به خانواده گرامی اش و جامعه فرهنگی کشور تسلیت گفته و برای آن عزیز از دست رفته در اولین روز ماه پر برکت رجب و در لیلة الرغائب آرزوی مغفرت و علو درجات و همنشینی با صلحا و شهدا از درگاه خداوند متعال مسئلت دارم.

***

همچنین علی رمضانی، مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران در پیامی درگذشت جهانگیر خسروشاهی را تسلیت گفت.

در متن این پیام آمده است؛

«انا لله و انا الیه راجعون

سفر یکی دیگر از «راویان فتح» برای دلهایی که با روایت رشادت‌ها و جانفشانی‌های بزرگمردان و شیرزنان این سرزمین در دوران دفاع مقدس بالیده‌اند، اندوه‌زاست.

هر چند به برکت بزرگانی چون زنده‌یاد «جهانگیر خسروشاهی» ادبیات فتح و مقاومت و به طور کلی ادبیات انقلاب اسلامی آنقدر بالیده است که راه روایتگران دوران شکوهمند دفاع مقدس همواره در دل تاریخ ادامه خواهد یافت.

تسلای ما در از دست دادن بزرگانی چون «جهانگیر خسروشاهی» تداوم پویندگی قلم‌های پرورش یافته در راه روشن آنان خواهد شد بإذن الله.

درگذشت آن بزرگمرد متواضع و یار سید شهیدان اهل قلم را به خانواده گرامی، اهالی ادبیات دفاع مقدس و انقلاب اسلامی و دوستداران آن عزیز تسلیت گفته، برای او در جوار دوستان شهیدش غفران و رحمت الهی آرزو می‌کنم.

کد خبر 5415916

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha