۱۷ بهمن ۱۴۰۰، ۱۴:۲۵

رئیس هیئت نظارت مرکزی بر انتخابات سازمان روانشناسی؛

انتخابات سازمان نظام روانشناسی دچار خلاءقانونی است

انتخابات سازمان نظام روانشناسی دچار خلاءقانونی است

رئیس هیئت نظارت مرکزی بر پنجمین دوره انتخابات سازمان نظام روانشناسی و مشاوره گفت: دولت و مجلس با سازوکار قانونی در انتخابات سازمان نظام روانشناسی و مشاوره مداخله کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، ابراهیم نعیمی، با اشاره به اینکه قانون تشکیل سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره در سال ۱۳۸۲ در مجلس شورای اسلامی با چند هدف مشخص و برای ارتقای سطح روان‌شناسی و مشاوره و حمایت از حقوق افراد جامعه تصویب شد، خاطر نشان کرد: متأسفانه مسئولان سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره اراده‌ای برای برگزاری انتخابات ندارند.

وی ادامه داد: عدم همکاری مسئولان سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره نشان می‌دهد که ایشان به دنبال مهندسی انتخابات هستند و هماهنگی‌های لازم برای برگزاری انتخابات اسفند سال جاری، انجام نشده است.

نعیمی گفت: طی ۱۸ سال گذشته، در راستای دستیابی به اهداف اصلی سازمان نظام اقداماتی انجام شده است، اما وجود خلأهای قانونی، مشکلاتی را در برگزاری انتخابات در این سازمان ایجاد کرده است.

وی افزود: در مرداد سال ۹۹ دوره شورای مرکزی فعلی به اتمام رسید و بالغ بر ۲۰ ماه است که با پایان دوره چهار ساله انتخابات شورای مرکزی انجام نشده؛ در صورتی که باید پیش از پایان دوره مقدمات انتخابات دوره بعدی برگزار شود.

نعیمی با بیان اینکه باید انتخابات سالم با مشارکت حداکثری روان‌شناسان و مشاوران برگزار شود، اظهار کرد: باید از مهندسی انتخابات پرهیز شود، اما به دلیل وجود خلأهای قانونی در تبصره ۳ ماده ۱۵ قانون سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره، همچنان اعضای قبلی در سازمان باقی مانده‌اند و جلسات شورا را به حاشیه می‌برند زیرا می‌خواهند انتخابات پنجمین دوره نظام روان‌شناسی و مشاوره را با تعیین ترکیب مورد نظر خود پیش برند.

وی با اشاره به عدم اجرایی شدن مصوبات مجمع عمومی که مهم‌ترین رکن قانون سازمان است، گفت: مجمع عمومی که طی ۱۸ سال گذشته برای اولین بار برگزار شد، مصوباتی از جمله حضور اعضای علی‌البدل داشته که اجرایی نشده است، همچنین گزارش مجمع توسط رئیس سازمان به اعضا اعلام نشده و عدم اعلام گزارشات حسابرسی نیز یکی دیگر از مشکلات موجود است.

نعیمی ادامه داد: علت این مشکلات این است که سازمان درگیر حواشی زیادی است و به اندازه کافی چابک نیست.

رئیس سازمان با هیئت نظارت مرکزی بر انتخابات، گفت: بعد از اینکه اولین جلسه هیئت نظارت را تشکیل دادیم به رئیس سازمان نامه دادیم و اعلام کردیم اتاق و تن‌خواه می‌خواهیم تا مقدمات برگزاری انتخابات را انجام دهیم. جدول زمانبندی را نیز روشن کردیم.

نعیمی ادامه داد: هیئت نظارت مرکزی بر انتخابات تاکنون ۸ جلسه برگزار و ۱۶ نامه رسمی به رئیس سازمان داده است تا نیازمندی حداقلی آن‌ها را برطرف کنند و تاکنون هیچ کدام از نامه‌ها پاسخ داده نشده است و این کارشکنی در روند برگزاری انتخابات توسط مسئولان سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا این موضوع صحت دارد که رئیس سازمان با وجود مکاتبه رسمی هیئت نظارت از دادن دیتای اعضای سازمان که جزو ملزومات برگزاری انتخابات است به ایشان امتناع کرده است، اظهار داشت: طی نامه رسمی از ریاست سازمان خواستیم که دیتا سازمان و پراکندگی جغرافیایی اعضا در کشور را در اختیار هیئت نظارت قرار دهد، اما تا امروز جزو آن ۱۶ نامه است که پاسخ نداده‌اند و این رفتارها عدم وجود اراده برای برگزاری انتخابات سالم است.

نعیمی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه مجلس شورای اسلامی به عنوان قانونگذار می‌تواند خلأ قانونی در خصوص انتخابات سازمان نظام روان‌شناسی را اصلاح کند، از این نهاد قانونی و دولت سیزدهم نیز برای مداخله در این خصوص استمداد می‌طلبیم.

کد خبر 5418270

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • فریبا رزاقی IR ۲۳:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۳
      2 1
      لطفا موارد بیان شده بررسی وتمهبدات لازم وبر سی قانونی پیرامون انتخابات صورت پذیرد .
    • طاهر IR ۰۲:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۴
      2 1
      جای تاسف هست که مسئولین یک سازمانی که باید باری از دوش مردم بردارد، خود باری بر دوش روانشناسان و مشاوران شده است و متاسفانه هنوز بازماندگان مدعیان قانون گرایی و دولت حقوق دان ، حداقل های قانونی را رعایت نمی کنند.