امروز اعلام شد؛

فرصت جدید پارلمان عراق برای اعلام نامزدی در پست ریاست جمهوری

فرصت جدید پارلمان عراق برای اعلام نامزدی در پست ریاست جمهوری

با توجه به پایان مهلت قانونی برای انتخاب رئیس جمهور در عراق، پارلمان این کشور مهلت ۳ روزه جدیدی را برای اعلام نامزدی جهت تصدی این پست، اعلام کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بغداد الیوم، پارلمان عراق امروز سه شنبه مهلت جدیدی را جهت اعلام نامزدی برای تصدی پست ریاست جمهوری اعلام کرده است. بر اساس اعلام پارلمان، شخصیت‌های سیاسی ۳ روز دیگر مهلت دارند به منظور مشارکت در رقابت‌های انتخاباتی، نامزدی خود برای ریاست جمهوری را اعلام کنند.

بر اساس این گزارش، این تصمیم پارلمان عراق پس از آن اتخاذ شد که مهلت قانونی برای انتخاب رئیس جمهور جدید به پایان رسید. منابع رسانه‌ای دیروز دوشنبه اعلام کردند که جلسه پارلمان عراق برای انتخاب رئیس جمهور به دلیل عدم حد نصاب تعداد نمایندگان به تعویق افتاده است.

این در حالی است که طبق اعلام قبلی قرار بود نمایندگان پارلمان عراق روز گذشته در خصوص انتخاب رئیس جمهور تصمیم گیری کنند. با این حال، اعلام شد که تنها ۵۸ نماینده در جلسه حاضر شدند. طبق قانون اساسی عراق، لازم است از میان ۳۲۹ نماینده پارلمان دو سومِ آن‌ها در جلسه پارلمان شرکت کنند تا فرایند انتخاب رئیس جمهور از میان نامزدهای معرفی شده انجام شود.

کد خبر 5420169

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha