۲۰ بهمن ۱۴۰۰، ۱۱:۵۹

مدیر خدمات حمایتی کشاورزی بوشهر:

۱۶ هزار تن کود شیمیایی به کشاورزان بوشهری تحویل شد

۱۶ هزار تن کود شیمیایی به کشاورزان بوشهری تحویل شد

بوشهر- مدیر خدمات حمایتی کشاورزی استان بوشهر گفت: طی سال جاری ۱۶ هزار تن کود بین کشاورزان استان بوشهر توزیع‌شده است.

شاپور رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: تعهد امسال استان بوشهر برای کشت قراردادی گندم آبی پنج هزار هکتار بوده که به‌صورت کامل محقق شده است.
وی از توزیع دو هزار و ۵۰۰ تن کود بین کشاورزان گندم‌کار استان خبر داد و اضافه کرد: از محل کشاورزی قراردادی هزار و ۵۰۰ تن کود ازت، ۵۰۰ تن فسفات و ۵۰۰ تن پتاس به کشاورزان تحویل‌شده است.

مدیر خدمات حمایتی کشاورزی استان بوشهر با بیان اینکه وجه این کودها پس از برداشت گندم دریافت خواهد شد افزود: این طرح در شهرستان‌های بوشهر، دشتستان، دشتی و تنگستان اجرا شده است.

وی با اشاره به اینکه تهیه ۹۳۵ هزار و ۷۹۳ تن کود برای مصرف کشاورزان در سراسر کشور برنامه‌ریزی‌شده است گفت: ۷۷۲ هزار و ۳۴۵ تن کود شیمیایی اوره از مبدأ پتروشیمی پردیس عسلویه به اقصی نقاط کشور تأمین و حمل در ۱۰ ماهه گذشته سال جاری شد.

رضایی از ذخیره‌سازی دو هزار و ۷۸۵ تن انواع کودهای شیمیایی یارانه دار (اوره -فسفاته –پتاسه) ا در ۱۰ ماهه گذشته سال جاری خبر داد و اضافه کرد: در این مدت ۶ هزار و ۵۰۰ تن خاک فسفاته به کارخانه‌های تولید کود شیمیایی استان جهت تولید کود تأمین و تحویل داده شده است.

وی بیان کرد: پایش و نظارت بر ۳۸ کارگزار فعال طرف قرارداد (۲۸ کارگزار حقوقی و ۱۰ کارگزار حقیقی) بر اساس دستورالعمل‌های مربوطه، نظارت مستمر به‌منظور شناسایی و معرفی فروشندگان کود یارانه دار خارج از شبکه به مراجع ذیربط از جمله کارهای صورت گرفته در ۱۰ ماه گذشته شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان بوشهر است.

مدیر خدمات حمایتی کشاورزی استان بوشهر از حذف کامل حواله توزیع کود فیزیکی و انجام عملیات صدور حواله به‌صورت الکترونیکی در استان بوشهر خبر داد و گفت: آموزش مراکز خدمات و کارگزاران جهت استفاده از سامانه صدور حواله الکترونیکی و آموزش کارشناسان شرکت جهت دانش‌افزایی و بهره‌گیری از اطلاعات روز از دیگر کارهای صورت گرفته در ۱۰ ماه گذشته شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان بوشهر است.

کد خبر 5420828

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha