۲۰ بهمن ۱۴۰۰، ۱۲:۳۶

واکاوی «شکست بزرگ استراتژیک» آمریکا در پرس تی‌وی

واکاوی «شکست بزرگ استراتژیک» آمریکا در پرس تی‌وی

شبکه پرس تی‌وی با پخش مستند «شکست بزرگ استراتژیک» (A Great Strategic Loss) به روابط ایران و آمریکا در پیش و پس از انقلاب اسلامی می‌پردازد.

به گزارش خبرنگار مهر، مستند «شکست بزرگ استراتژیک» در گفتگو با ریچارد آندرسون فالک استاد آمریکایی حقوق بین‌الملل به رابطه ایران و آمریکا از زمان قبل از انقلاب تا به حال پرداخته است.

ریچارد فالک چهره‌ای شناخته شده در عرصه حقوق بین‌الملل است که سابقا استاد رشته حقوق بین‌الملل در دانشگاه پرینستون بوده و هم اکنون نیز به عنوان محقق در دانشگاه کالیفرنیا، سانتا باربارا مشغول به فعالیت است.

در این مستند، فالک به تشریح روابط ایران و آمریکا پرداخته و موضوعات متعددی از قبیل دست داشتن سازمان سیا در کودتای ۲۸ مرداد را مطرح می‌کند. وی همچنین از تجربه خود در ملاقاتی که با امام خمینی (ره) قبل از بازگشت ایشان به ایران داشته، می‌گوید و به بازتاب آرمان‌ها و عقاید ایشان از قبیل تشکیل امت اسلامی و زیر سوال بردن سیستم سلطنت خاندانی در عربستان سعودی می‌پردازد.

این استاد آمریکایی در مستند «شکست بزرگ استراتژیک» همچنین به داستان حمایت‌های کاذب آمریکا از شاه ایران اشاره دارد و معتقد است آمریکایی‌ها شاه را به عنوان بازیچه‌ای در دست خود قرار داده بودند.

فالک در عین حال به نقش رژیم صهیونیستی در تصمیم‌گیری‌های آمریکا در قبال ایران پرداخته و اعتقاد دارد که اسرائیل به طرز قابل ملاحظه‌ای در این تصمیمات دخالت داشته و هدف آن ضعیف کردن ایران است.

مستند ۲۵ دقیقه‌ای «شکست بزرگ استراتژیک» محصول سال ۲۰۱۴ شبکه پرس تی‌وی است و امروز چهارشنبه ساعت ۱۵ و ۲۱ و روز بعد ساعت ۱ بامداد پخش می‌شود.

کد خبر 5420855

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha