۳۰ بهمن ۱۴۰۰، ۱۴:۰۵

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد:

رعایت پروتکلهای بهداشتی در ادارات، بازار و سطح جامعه کم شده است

رعایت پروتکلهای بهداشتی در ادارات، بازار و سطح جامعه کم شده است

یاسوج- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: رعایت پروتکلهای بهداشتی در ادارات، بازار و درسطح جامعه کم شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدجواد هاشمی مهر ظهر شنبه در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا افزود: در این راستا لازم است متولیان امر تمهیدات و ملاحظات لازم را اتخاذ و اجرایی کنند.

وی با بیان اینکه تزریق دز سوم واکسن کرونا نقش مهمی در جلوگیری از امیکرون دارد، تصریح کرد: کاهش ابتلاء، کاهش بستری‌ها و کاهش فوتی‌ها با تزریق دز سوم واکسن کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی میسر است.

هاشمی مهر اظهار داشت: رنگ بندی برخی ازشهرستان‌ها از لحاظ وضعیت کرونایی تغییر کرده و با توجه به اینکه علائم امیکرون به سرماخوردگی خیلی شبیه است، خانواده‌ها به خصوص والدین دانش آموزان هرگونه علائم سرما خوردگی را جدی بگیرند.

وی افزود: اجرای دقیق‌تر شیوه نامه‌های بهداشتی و اعمال کنترل‌های هوشمند برای مقابله با روند افزایشی همه گیری کرونا ضروری بوده و باید نظارت دقیق برای اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی انجام شود.

هاشمی مهر با بیان اینکه در راستای کاهش بیماری امیکرون تشریح و تبیین و اجرای مصوبات ملی و استانی مورد توجه جدی قرار بگیرد، گفت: اجرای دقیق‌تر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و بویژه استفاده از ماسک و پرهیز از حضور در تجمعات، الزامی بوده و با توجه به شیوع گسترده سویه اُمیکرون از مردم عزیز استان تقاضا داریم که هر چه سریع‌تر نسبت به تزریق دوز سوم واکسن، اقدام کنند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری یادآور شد: طبق پیش بینی‌های ستاد مقابله با کرونای استان و ستاد ملی، این سویه شدت می‌گیرد و مسئولان مربوطه در حوزه‌های مختلف برای آگاهی بخشی به مردم و اطلاع رسانی در خصوص رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و مخاطرات شیوع بیماری اقدام کنند.

وی افزود: مردم استان خطر اُمیکرون را جدی بگیرند و همه ملزم به رعایت دستورالعمل‌ها و مصوبات ستاد کرونا در شرایط همه گیری این بیماری هستیم تا جان مردم و به ویژه کودکان با سهل انگاری در عدم رعایت اصول بهداشتی در خطر قرار نگیرد.

کد خبر 5428142

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha