۲ اسفند ۱۴۰۰، ۱۱:۰۹

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی البرز:

بیشترین فوت کرونا در افراد واکسینه‌نشده رخ می‌دهد

بیشترین فوت کرونا در افراد واکسینه‌نشده رخ می‌دهد

البرز - سرپرست دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: در پیک ششم کرونا بیشترین فوت در افراد واکسینه نشده و دارای بیماری زمینه‌ای کنترل نشده رخ می‌دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، شهرام صیادی صبح دوشنبه در حاشیه جلسه مدیران دانشگاه علوم پزشکی البرز اظهار کرد: به دلیل گسترش واکسیناسیون عمومی در کشور، پیک ششم در ایران دیرتر از سایر نقاط دنیا شروع شد و مرگ و میر کم‌تری داشتیم.

وی بیان کرد: بر اساس مستندات موجود حدود ۸۰ درصد افرادی که به نوع سخت بیماری مبتلا می‌شوند و فوت می‌کنند دو گروه هستند، گروه اول کسانی هستند که فرآیند واکسیناسیون خود را تکمیل نکرده‌اند و گروه دوم افرادی هستند که بیماری زمینه‌ای کنترل نشده‌ای دارند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی البرز از همه البرزنشینان خواست هرچه زودتر نسبت به تکمیل فرآیند واکسیناسیون اقدام کنند و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی را جدی بگیرند.

وی تصریح کرد: افرادی که بیماری زمینه‌ای دارند باید بیماری خود را کنترل کنند و دقت لازم را داشته باشند.

درصد بالایی از ساکنان البرز واکسینه شده‌اند

صیادی خاطرنشان کرد: خوشبختانه با فرهنگ سازی و اطلاع رسانی‌های انجام شده و تلاش‌های شبانه روزی نیروهای حوزه بهداشت و درمان، در حال حاضر درصد بالایی از مردم استان واکسینه شده‌اند و متعاقباً تعداد مرگ و میرها کاهش چشم گیری داشته است.

وی گفت: گونه امیکرون بیماری‌زایی و ابتلای بالایی دارد و به سرعت انتقال پیدا می‌کند. متأسفانه در کودکان نیز موجب بیماری می‌شود. با توجه به این که کودکان هنوز واکسینه نشده‌اند باید با دقت از آنان مراقبت شود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی البرز اظهار کرد: خوشبختانه در استان هیچ گونه کمبود واکسن نداریم و همشهریان با مراجعه به مراکز و پایگاه‌های بهداشتی می‌توانند در اسرع وقت واکسیناسیون را انجام دهند. هم اکنون در استان ۲۳ مرکز تجمعی واکسیناسیون، ۷۸ مرکز جامع خدمات سلامت و ۵۲ پایگاه سلامت وجود دارد.

البرز از نظر تخصیص سرانه‌های بهداشتی و درمانی آخرین استان کشور است

وی در خصوص سرانه‌های بهداشتی و درمانی استان البرز اظهار کرد: سرانه تخت استان البرز ۱/۰۷ است و میزان استاندارد آن ۲/۵ است. استان البرز از نظر تخصیص سرانه‌های بهداشتی و درمانی آخرین استان کشور است.

صیادی بیان کرد: با رایزنی‌هایی که در کمسیون بهداشت و درمان و کمسیون تلفیق داشته‌ایم با افزایش بودجه موافقت شده است و اگر در صحن علنی هم به تصویب برسد در سال ۱۴۰۱ پتانسیل خوبی ایجاد خواهد شد. تلاش کردیم تا بیمارستان ۲۶۰ تخت خوابی شهرستان فردیس نیز هر چه زودتر به بهره برداری برسد تا کمبود تعداد تخت‌های بیمارستانی اندکی ارتقا پیدا کند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی البرز متذکر شد: در برخی کشورها جشن پایان کرونا گرفته شد و با ساده انگاری و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی دچار شیوع گسترده بیماری کرونا شدند. از مردم خواهشمندم رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی را جدی بگیرند.

کد خبر 5429781

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha