۷ اسفند ۱۴۰۰، ۷:۱۴

در گفتگو با مهر مطرح شد؛

کشتی نیاز به رقبای پرتعداد دارد/ حاشیه امنیت در تیم ملی خوب نیست

کشتی نیاز به رقبای پرتعداد دارد/ حاشیه امنیت در تیم ملی خوب نیست

سرمربی تیم کشتی فرنگی جوانان معتقد است در صورت حضور مدعیان و رقبای پرتعداد در عرصه ملی می‌توان به پیشرفت این رشته امیدوار بود.

به گزارش خبرنگار مهر، حمید باوفا یکی از مربیان جوان و موفق عرصه تیم‌های ملی کشتی فرنگی است که سال‌ها در رأس امور تیم‌های پایه به عناوین درخشانی در میادین رسمی آسیایی و جهانی دست یافته است.

وی که چندی پیش با دریافت حکم سرمربیگری تیم کشتی فرنگی جوانان کشورمان پس از مدتها دوری از عرصه ملی دوباره وارد گود شد، برنامه‌های زیادی برای بازگشت به دوران اوج این تیم دارد. باوفا در نظر دارد با تعامل و همکاری بیشتر با محمد بنا در رده بزرگسالان، زمینه برگزاری اردوهای مشترک را نیز فراهم آورد و با برنامه‌ای دقیق و انگیزه‌ای مضاعف پیش برود.

در همین راستا حمید باوفا در خصوص برنامه‌های این تیم و همچنین عملکرد برخی فرنگی‌کاران جوان در تورنمنت بلغارستان به خبرنگار مهر گفت: ما در وهله اول با اعزام برخی از جوانان منتخب به این تورنمنت فرصتی فراهم کردیم تا این نفرات بتوانند نخستین میدان بین المللی خود را تجربه کنند و برخی هم با نفرات نامدار کشتی فرنگی دنیا «سرشاخ» شوند. ضمن اینکه ما نیاز داریم تا کشتی گیران جوان را به مرز خودباوری برسانیم و آنها را مهیای حضور در رده بزرگسالان و میادین جهانی و المپیک کنیم.

وی با تاکید بر اینکه حضور پرتعداد مدعیان در هر وزن باعث پیشرفت کشتی است و نباید بی‌رقیب ماندن آنها نوعی موفقیت دانست، گفت: بی تردید اگر مدعیان جوان احساس کنند که برای رسیدن به دوبنده تیم ملی بی‌رقیب هستند، افت خواهند کرد. به همین دلیل باید طوری برنامه ریزی و کار کنیم که حداقل در هر وزن چند کشتی گیر باانگیزه و قبراق داشته باشیم. این موضوع می‌تواند به یک رقابت و جنگ سازنده بین آنها بدل شود و مثل وزن ۷۲ کیلوگرم، جدالی سازنده بین مدعیان را ایجاد کند.

باوفا ادامه داد: کادر فنی تیم کشتی جوانان در نظر دارد کاری کند که انتخاب ملی پوشان تمامی اوزان بسیار سخت‌تر شود، چراکه این سختی در نهایت به نفع تیم ملی تمام خواهد شد. کشتی ایران باید آنقدر مدعی باانگیزه و خوب داشته باشد تا این نفرات برای رسیدن به دوبنده تیم ملی احساس امنیت نکنند و شبانه روز در حال تلاش و برنامه ریزی برای رسیدن به هدفشان باشند.

سرمربی تیم کشتی فرنگی جوانان در پایان با اشاره به لزوم حضور کشتی‌‎ در میادین تدارکاتی بین المللی گفت: مطمئناً حضور جوانان در میادین و تورنمنت‌های داخلی خوب و سازنده است، اما این کشتی‌گیران باید مسابقات و فضای مصاف با رقبای خارجی را هم تجربه کنند. البته به همین دلیل بود که ما برخی از نفرات جوان را به تورنمنت نیکولای پتروف بلغارستان اعزام کردیم تا آنها بتوانند خودشان را در سطح بزرگسالان هم محک بزنند.

کد خبر 5431545

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha