۷ اسفند ۱۴۰۰، ۹:۵۶

انتخابی جام جهانی؛

تیم زخمی ایران در آزمون انتقامی برابر سوریه

تیم زخمی ایران در آزمون انتقامی برابر سوریه

تیم ملی بسکتبال ایران دومین دیدار خود در پنجره دوم انتخابی جام جهانی را در شرایطی فردا برابر سوریه برگزار می‌کند که از آخرین رقابت با این تیم نتیجه شکست را در کارنامه ثبت کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، در ادامه مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۲۳ که در چهار گروه جریان دارد، روز یکشنبه تیم ملی بسکتبال کشورمان به مصاف سوریه می رود.

این دیدار در شرایطی برگزار می شود که ملی پوشان بسکتبال کشورمان نتیجه نخستین دیدار خود در این پنجره از مسابقات را برابر قزاقستان واگذار کردند، با رقم خوردن این نتیجه تیم ملی بسکتبال ایران نه تنها شکست نوبرانه ای را برابر قزاق‌های همیشه بازنده متحمل شد بلکه صدر جدول رده بندی گروه D را هم که به واسطه دو برد برابر بحرین به دست آمده بود، از دست داد.

حالا با این شرایط، شاگردان مصطفی هاشمی در تیم ملی بسکتبال باید مهیای دیدار برابر سوریه شوند. تیمی که هر دو دیدار خود در پنجره نخست انتخابی جام جهانی را برابر قزاقستان واگذار کرد اما پنجشنبه گذشته در اولین دیدار خود در پنجره دوم وفق به شکست ۸۰ بر ۶۴ بحرین شد.

مهمترین این اما آخرین رقابتی است که دو ایران و سوریه برابر هم برگزار کردند، این دیدار آذرماه سال گذشته در چارچوب انتخابی کاپ آسیا برگزار شد که طی آن ملی پوشان کشورمان شکست تاریخی و دور از انتظاری را برابر سوریه متحمل شدند (۷۷ به ۷۰)، با این اوصاف رقابت روز یکشنبه دو تیم رنگ و بوی انتقام می دهد برای ملی پوشان کشورمان که در بازی پرفشار و نزدیک پنجشنبه نتوانستند مقابل قزاقستان دوام بیاورند و برای نخستین بار مقابل آنها شکست خوردند.

حالا با این شرایط، تیم ملی بسکتبال ایران باید فردا به مصاف سوریه برود تا هم شکست دو روز پیش را جبران کند و شکست یک سال پیش که حتی فدراسیون جهانی هم از آن به عنوان یک تاریخی یاد کرد.

برای دیدار برابر سوریه همچون دیدار برابر قزاقستان، تیم ملی بسکتبال ایران بهنام یخچالی و حامد حدادی را در اختیار ندارد. یخچالی به دلیل ابتلا به کرونا و حدادی به خاطر قوانین پروتکل های سخت گیرانه در لیگ چین شرایط همراهی تیم ملی در این پنجره از مسابقات را به دست نیاوردند.

البته حدادی در پنجره نخست انتخابی جام جهانی هم غایب بود اما یخچالی در ترکیب تیم ملی برای دو دیدار مقابل بحرین حضور داشت و اتفاقا تاثیرگذاری زیادی هم داشت. در هر صورت غیبت این دو بازیکن در رقم خوردن شکست برابر قزاقستان بی تاثیر نبوده است اما قطعا سرمربی تیم ملی برای جبران آن جهت رقابت با سوریه راه کار لازم را اندیشیده است.

در مقابل هم البته تیم ملی بسکتبال سوریه هم یکی از ملی پوشان خود به نام «عمر عدلبی» را در اختیار ندارد. بنا بر ادعای سایت عربی «کوره» این بازیکن به دلیل ابتلا به کرونا در دیدار با بحرین غایب بود. او در ترکیب تیم ملی سوریه برای دیدار با ایران هم حضور نخواهد داشت.

دیدار تیم های ملی بسکتبال ایران و سوریه در پنجره دوم انتخابی جام جهانی از ساعت ۱۷ در ورزشگاه آزادی آغاز می شود.

تیم زخمی ایران در آزمون انتقامی برابر سوریه

تیم ملی بسکتبال ایران در دیدار برابر قزاقستان متحمل شکست شد

جدول رده بندی تیم های شرکت کننده درگروه D مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۲۳ به این شرح است:

۱- قزاقستان (۳ بازی، ۳ برد، بدون باخت، ۶ امتیاز)
۲- ایران (۳ بازی، ۲ برد، یک باخت، ۵ امتیاز)
۳- سوریه (۳ بازی، یک برد، ۲ باخت، ۴ امتیاز)
۴- بحرین (۳ بازی، بدون برد، ۳ باخت، ۳ امتیاز)

به گزارش خبرنگار مهر، مسابقات بسکتبال جام جهانی ۲۰۲۳ به میزبانی مشترک ژاپن، اندونزی و فیلیپین برگزار می‌شود.

رقابت‌های انتخابی برای کسب سهمیه جام جهانی طی پانزده ماه در ۶ پنجره برگزار می‌شود. ۱۶ تیم استرالیا، چین، هند، ایران، اردن، کره، نیوزلند، عربستان سعودی، بحرین، چین تایپه، اندونزی، ژاپن، قزاقستان، لبنان و فیلیپین و سوریه در گروه‌های چهارگانه منطقه آسیا – اقیانوسیه با هم رقابت می‌کنند.

پنجره سوم انتخابی جام جهانی تیرماه سال آینده برگزار می شود. در پایان سه پنجره انتخابی جام جهانی سه تیم برتر هر گروه به مرحله دوم مسابقات انتخابی که شامل پنجره‌های چهارم تا ششم می‌شود، صعود خواهند کرد. بر این اساس ۱۲ تیم از منطقه آسیا – اقیانوسیه به مرحله دوم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۳ راه پیدا می‌کنند.

در پنجره سوم انتخابی جام جهانی، تیم ملی بسکتبال ایران دیدارهای برگشت برابر قزاقستان و سوریه را برگزار خواهد کرد.

کد خبر 5431883

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha