۵ اسفند ۱۴۰۰، ۱۱:۴۷

استاندار هرمزگان:

اطلس فقر هرمزگان برای حل مشکل مسکن محرومان باید مورد توجه باشد

اطلس فقر هرمزگان برای حل مشکل مسکن محرومان باید مورد توجه باشد

بندرعباس - استاندار هرمزگان گفت: برای حل مشکل مسکن محرومان باید به اطلس فقر استان توجه شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، جلسه هیئت امنای حساب ۱۰۰ امام با حضور حجت الاسلام محمد عبادی زاده نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و مهدی دوستی استاندار هرمزگان برگزار شد.

استاندار هرمزگان در این جلسه با تاکید بر تلاش حداکثری همه دستگاه‌ها برای رفع مشکل مسکن محرومان در سطح استان اظهار داشت: یکی از برنامه‌های اصلی و مهم دولت مسئله تولید و تأمین مسکن به خصوص برای اقشار محروم و کمتر برخوردار است.

وی افزود: فقر در نقاط مختلف استان وجود دارد و منحصر به یک یا دو منطقه و شهرستان نیست از این رو طبقه بندی فقر مهم بوده و بر همین مبنا اطلس فقر استان تهیه شده است.

دوستی گفت: تا پیش از این متأسفانه تقسیم بندی درستی در خصوص فقر استان وجود نداشت اما باید توجه داشت الان در چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی این انقلاب در اوج پختگی و بلوغ خود قرار دارد و نباید بر اساس احساسات در خصوص فقر و رفع آن تصمیم گیری کرد.

وی تصریح کرد: آنچه مورد تاکید است رفع محرومیت و فقر و ساخت مسکن محرومان بر اساس شاخص‌ها و توجه به اطلس فقر استان است، از این رو باید افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی و افراد ناتوان و کمتربرخوردار شناسایی شده و مشکلات را حل کنیم.

استاندار هرمزگان گفت: باید به دنبال حل اساسی مشکل باشیم و منطقه به منطقه افراد را شناسایی و به صورت یکجا مشکلات افراد شناسایی شده و تحت پوشش را حل کرد که مردم احساس کنند کار انجام شده است.

وی ادامه داد: برای این کار نباید منتظر ثبت نام افراد ماند و گروهی از کارشناسان امر شناسایی مناطق نیازمند را انجام دهند و سپس برای انجام کار برنامه‌ریزی شود.

دوستی گفت: دستگاه‌های مرتبط با رفع فقر و محرومیت زدایی مانند کمیته امداد، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام، بنیاد مستضعفان و بهزیستی نیز باید پای کار باشند و در این زمینه کمک کنند مشکل مسکن محرومان مرتفع شود.

گفتنی است حساب ۱۰۰ امام در سال ۱۳۵۸ و به دستور رهبر کبیر انقلاب و با هدف تهیه مسکن برای اقشار ضعیف جامعه با جذب اعتبار از سوی خیرین و جلب مشارکت مردم افتتاح شد.

کد خبر 5432486

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha