۷ اسفند ۱۴۰۰، ۱۶:۳۸

رئیس اداره بازرگانی خارجی صمت خراسان رضوی:

ششمین نمایشگاه اختصاصی ایران در تاجیکستان آغاز به کار کرد

ششمین نمایشگاه اختصاصی ایران در تاجیکستان آغاز به کار کرد

مشهد ـ رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: نمایشگاه اختصاصی کالای ایران با محوریت خراسان رضوی در تاجیکستان امروز در شهر «دوشنبه» گشایش یافت.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدعلی امیرفخریان اظهار کرد: ششمین نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران با رویکرد حمایت و پشتیبانی از تولید و حذف موانع صادراتی توسط شرکت نمایشگاه بین‌المللی مشهد و با حضور تولیدکنندگان خراسان رضوی و استان‌های دیگر برپا شده است.

رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی افزود: در نمایشگاه مزبور ۵۰ نفر از تولیدکنندگان استان‌های خراسان رضوی، یزد، تهران، مرکزی، قم، خراسان شمالی، کهکیلویه و بویر احمد، البرز، اصفهان و سمنان در فضایی به گستره ۷۵۰ متر مربع دوشنبه پایتخت تاجیکستان حضور یافته‌اند که ۷۰ درصد از این تولیدکنندگان از خراسان رضوی هستند.

وی بیان کرد: در این نمایشگاه تولیدکنندگان ایرانی محصولات خود در زمینه فرآورده‌های لبنی، صنایع تبدیلی، سیم و کابل، ماشین آلات و تجهیزات، مواد شوینده، محصولات شیمیایی، قطعات خودرویی، برق و الکترونیک، مقاطع فولادی و مصالح ساختمانی را در معرض بازدید عموم قرار داده‌اند.

امیرفخریان افزود: ۵ غرفه نیز در نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی در تاجیکستان به شهرداری مشهد اختصاص یافته که دستاوردهای خود را در زمینه حمل و نقل و ترافیک، خدمات شهری، سرمایه انسانی، فرهنگی و اجتماعی ارائه داده است.

رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی از جمله برنامه‌های جنبی نمایشگاه مزبور را برگزاری همایش در شهر دوشنبه با هدف ارتقای سطح روابط تجاری بین دو کشور و پیگیری شهرداری مشهد در خصوص موضوعات تخصصی مانند فضای سبز، جمع‌آوری زباله، دفن زباله، کارخانجات بازیافت، سیستم‌های تولید انرژی از زباله و گردشگری شهری عنوان کرد.

وی با بیان اینکه برپایی نمایشگاه اختصاصی کالای جمهوری اسلامی ایران در تاجیکستان نخستین نمایشگاه بعد از اپیدمی کرونا است، افزود: آخرین نمایشگاه ایران در آن کشور مربوط به سال ۱۳۹۸ بود.

امیرفخریان ادامه داد: تاجیکستان هشتمین مقصد صادراتی خراسان رضوی است و در ۱۰ ماهه سال جاری، ۴۰ میلیون دلار کالا از این استان به کشور تاجیکستان صادر شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل یکهزار و ۲۳۹ درصد افزایش یافته است.

نمایشگاه اختصاصی کالای جمهوری اسلامی ایران با محوریت خراسان رضوی از هفتم تا دهم اسفندماه در دوشنبه، پایتخت تاجیکستان دایر است.

کد خبر 5434053

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha