۱۶ اسفند ۱۴۰۰، ۱۴:۲۰

وزیر خارجه آمریکا:

به حمایت نظامی از اوکراین ادامه می‌دهیم/ گسترش ناتو در شرق اروپا

به حمایت نظامی از اوکراین ادامه می‌دهیم/ گسترش ناتو در شرق اروپا

وزیر خارجه آمریکا با تأکید مجدد بر تداوم حمایت های نظامی کشورش از اوکراین در برابر روسیه گفت: ما حضور ناتو در بال شرقی اروپا را گسترش می‌دهیم.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا سخنانی را در خصوص آخرین تحولات مربوط به اوکراین مطرح کرد. وی گفت: هیچکس نباید در صلابت تصمیم ما برای تداوم حمایت نظامی از اوکراین شک و تردید به خود راه دهد.

بر اساس این گزارش، وزیر خارجه آمریکا افزود: پس از حمله روسیه به اوکراین، ما هزینه‌های مسکو و متحدانِ شرکت کننده‌اش در جنگ را افزایش دادیم. نیروهای امنیتی روسیه اخیراً بیش از ۴۰۰۰ هزار نفر را تنها به دلیل اعتراضشان علیه جنگ بازداشت کردند.

این مقام آمریکایی عنوان کرد: ما حضور ناتو در بال شرقی اروپا را گسترش می‌دهیم. در حال حاضر مشغول بررسی نیازهای خود هستیم تا تعداد دقیق نیروهایی را که قرار است در بال شرقی اروپا مستقر شوند، مشخص کنیم.

وی ضمن متجاوزانه خواندن عملیات نظامی روسیه در اوکراین، گفت: ما روسیه را مؤاخذه می‌کنیم. به نظر من، تحریم‌های اقتصادی فراتر از چیزی بود که خیلی‌ها تصور می‌کردند. تلاش می‌کنیم تا قدرت اوکراین را در نبرد با روسیه افزایش دهیم.

کد خبر 5441177

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha