۲۰ اسفند ۱۴۰۰، ۱۵:۲۵

در جلسه شورای اداری مطرح شد؛

پیشرفت ۹۰ درصدی بیمارستان رازی/ نرخ بیکاری قائمشهر ۱۳ درصد است

 پیشرفت ۹۰ درصدی بیمارستان رازی/ نرخ بیکاری قائمشهر ۱۳ درصد است

قائمشهر - وزیر آموزش و پرورش و نماینده ویژه رئیس جمهور در قائمشهر با اشاره به پیشرفت ۹۰ درصدی بیمارستان رازی قائمشهر گفت: بودجه لازم برای تکمیل این پروژه تامین می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، یوسف نوری بعداز ظهر جمعه، در جلسه شورای اداری شهرستان قائم‌شهر، با اشاره به مدیریت خدمتگزار و مؤلفه‌های بحث مدیریت گفت: دولت جدید با سه شعار مردمی بودن، عدالت و شفافیت بر سرکار آمد، و نمونه بارز مردمی بودن آن تولید انبوه واکسن بوده‌است.

وی افزود: آزادسازی سواحل دریا و بحث مجوزها و خروج از انحصاری بودن آن، و تسهیل در کسب و کارها از آخرین اقدامات مهم دولت است.

نوری به مشکلات قائم‌شهر، اشاره کرد و افزود: شهرستان قائم‌شهر، دارای ظرفیت‌های خوبی برای جذب گردشگر است اما اماکن اقامتی در سطح بالا، ندارد که باید با جذب سرمایه‌گذاران، و کمک به سرمایه‌گذاری، بوم‌گردی را توسعه و نسبت به احداث هتل‌های خوب اقدام شود.

نماینده ویژه رئیس جمهور به قائم‌شهر، به بیمارستان در حال احداث بیمارستان رازی که بیش از ۹۰ درصد ساخت و تجهیز آن انجام شده‌است، اشاره کرد و گفت: لازم است بودجه لازم برای اتمام این پروژه که مرکز عفونی استان مازندران است، تأمین شود.

وی با اظهار تأسف از حاکم بودن فرهنگ اداری، و وجود افراد فرهیخته بیکار، بیان کرد: بر روی مهارت آموزی جوانان کار نکردیم و بیکاری زیاد است، باید مراکز فنی و حرفه‌ای فعال شوند و با بکارگیری ظرفیت‌های کشاورزی و گردشگری و عملیات ساختمانی و حل معضل کارخانجات نساجی، زمینه جذب جوانان بیکار فراهم شود.

نوری با اشاره به اهمیت تکمیل استادیوم شهید وطنی قائم‌شهر، اظهار امیدواری کرد با اختصاص بودجه‌های لازم تا پایان اردیبهشت کار چمن این ورزشگاه به اتمام برسد.

نرخ بیکاری ۱۳ درصدی در قائمشهر

در ادامه جلسه شورای اداری، یوسف یحیی‌پور فرماندار شهرستان قائم‌شهر، از مشکلات و مسائل قائم‌شهر گفت و بیان کرد: نرخ بیکاری در استان مازندران حدود ۱۳ است که این عدد در قائم‌شهر، ۱۲.۶ است که باید توجه ویژه‌ای به معضل بیکاری شود.

وی به تیم محبوب نساجی اشاره کرد و با تأکید بر ضرورت ساخت ورزشگاه وطنی، عنوان کرد: تاکنون بیش از ۵۰ میلیارد تومان هزینه شده‌است و ۲۵ میلیارد تومان دیگر برای تکمیل مجموعه و سکوهای تماشاگران لازم است.

فرماندار قائم‌شهر، در خصوص بیمارستان جایگزین بیمارستان رازی قائم‌شهر، اشاره کرد و افزود: ساخت این بیمارستان که مرکز بیماری‌های عفونی مازندران است، از ده سال پیش شروع شده است و تاکنون بیش از ۸۵ درصد ساخت آن انجام شده‌است و برای تکمیل به ۲۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

فرماندار قائم‌شهر، دفن زباله و دپوی زباله در این شهرستان را چالش بزرگی دانست و بیان کرد: فاز ۱ و ۲ لندفیل زباله توسط شهرداری انجام شده‌است و برای ایجاد فاز ۳ و ۴ به ۹۰ میلیارد تومان اعتبار نیازمندیم.

یوسف‌پور، با اشاره به قرار گرفتن قائم‌شهر در منطقه استراتژیک حمل و نقل و رفت و آمد استان مازندران، تصریح کرد: با توجه به حجم مسافر ورودی به استان، کمربندی قائم‌شهر دیگر توان این همه ترافیک را ندارد لازم است طرح الغدیر امتداد یابد و به جاده کیاکلا و ساری متصل شود و ترافیک تهران به آن سمت سوق داده شود.

وی ارزیابی هزینه بودجه در فاز اول این طرح را ۲۵۰ میلیارد تومان بیان کرد. فرماندار قائم‌شهر، در بخش دیگری از سخنان خود، به کشاورزی بودن قائم‌شهر اشاره کرد و توضیح داد: این شهرستان ۱۵ هزار و ۲۰۰ هکتار اراضی مرکبات و ۸ هزار هکتار اراضی برنج دارد و سالانه ۳۵۰ هزار تن مرکبات تولید می‌کند و ۴۰ درصد مرکبات کشور در این شهرستان تولید می‌شود.

وی با ابراز نگرانی از دپوی ۷۰ هزار تن مرکبات در شهرستان قائم‌شهر، عنوان کرد: شرایط صادرات امسال فراهم نیست و از مسئولان استدعا داریم برای جلوگیری از متضرر شدن کشاورزان، تصمیمات لازم را اتخاذ کنند، سهم خرید مرکبات از قائم‌شهر امسال فقط ۸ هزار تن است.

فرماندار قائم‌شهر در خصوص تقاطع غیرهمسطح شهید مهدوی گفت: این پروژه از سال ۱۳۸۸ آغاز شد و با توجه به اینکه پروژه ملی محسوب می‌شود و تاکنون ۳۰ میلیارد تومان هزینه شده‌است، پس از ۱۲ سال هنوز به پایان نرسیده و برای تکمیل آن به ۲۵ میلیارد تومان بودجه نیازمندیم تا از ترافیک شهر در گلوگاه و ورودی مسافران کاسته شود

کد خبر 5444399

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha