۲۱ اسفند ۱۴۰۰، ۱۶:۴۷

معاون استاندار خوزستان:

۵ درصد از محصولات کشاورزی خوزستان قابلیت پرتودهی دارند

۵ درصد از محصولات کشاورزی خوزستان قابلیت پرتودهی دارند

اهواز- معاون امور اقتصادی استاندار خوزستان گفت: این استان دارای ۱۸ میلیون تن محصولات کشاورزی است که ۵ درصد آن قابلیت پرتو دهی دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا فتوحی ظهر امروز شنبه در نشست با «سید پژمان شیرمردی» معاون سازمان انرژی اتمی ایران گفت: اگر مسئولان استانی خواهان پیشرفت همه جانبه استان خود باشند، آن استان پیشرفتهای بزرگی را شاهد خواهد بود که در غیر این صورت استان دچار روزمرگی می‌شود.

معاون امور اقتصادی استاندار خوزستان با بیان اینکه این استان دارای ۱۸ میلیون تن محصولات کشاورزی است که ۵ درصد آن قابلیت پرتو دهی دارد، افزود: غلات، حبوبات، صیفی‌جات، میوه‌جات، سیب زمینی و… قابلیت پرتو دهی دارند.

وی عنوان کرد: خوزستان به دلایل همسایگی با کشور عراق، همسایگی با آب‌های آزاد و کاهش نرخ بیکاری در استان می‌تواند به عنوان اولین اولویت کشور در پرتو دهی در زمینه‌های مختلف مطرح شود.

فتوحی گفت: ضمن آگاه سازی سازمان‌ها و مردم از موارد استفاده از پرتو دهی به محصولات کشاورزی و… همه تلاش خود را برای استفاده از این تکنولوژی در راستای بالا بردن طول عمر و ماندگاری بیشتر محصولات کشاورزی خواهیم کرد.

به گزارش مهر، در این نشست تفاهم‌نامه‌ای بین معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان و سازمان انرژی اتمی ایران به منظور تأسیس سامانه‌های پرتودهی با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی امضا شد.

کد خبر 5445190

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha