۲۵ اسفند ۱۴۰۰، ۱۲:۱۱

با انعقاد تفاهم نامه محقق شد؛

بهره‌مندی استادیاران جوان از دوره‌های آموزشی اساتید نظریه‌پرداز

بهره‌مندی استادیاران جوان از دوره‌های آموزشی اساتید نظریه‌پرداز

بنیاد ملی نخبگان و هیئت حمایت از کرسی‌های نظریه پردازی، نقد و مناظره، تفاهم‌نامه ای با هدف حمایت از استادیاران جوان در راستای بهره مندی از دوره های آموزشی منعقد کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بنیاد ملی نخبگان، تفاهم‌نامه بنیاد ملی نخبگان و هیئت حمایت از کرسی‌های نظریه‌پردازی نقد و مناظره با حضور عباس ابراهیمی سرپرست معاونت سرآمدان و نخبگان بنیاد ملی نخبگان و عبدالحسین خسروپناه دبیر هیئت حمایت از کرسی‌های نظریه‌پردازی به امضا رسید.

عباس ابراهیمی سرپرست معاونت سرآمدان و نخبگان بنیاد ملی نخبگان، با اشاره به محورهای همکاری بنیاد و هیئت حمایت، گفت: طراحی دوره‌های آموزشی با حضور اساتید نظریه پرداز، برای بهره‌مندی استادیاران جوان و حمایت از ترویج نظریه‌های اثرگذار از مهمترین محورهای همکاری میان بنیاد و هیئت حمایت است.

وی افزود: «تشکیل جلسات و میزگردهای نقد و نظر در راستای گفتمان‌سازی و اثربخشی نظریه‌ها»، «همکاری در برگزاری سخنرانی و کارگاه های تخصصی در محیط های علمی و نخبگانی»، «همکاری در تشویق نظریه پردازان موفق شامل برگزاری نمایشگاه و جشنواره و اعطای جوایز به نظریه ها و طرح های ممتاز و خلاقانه، در چارچوب ضوابط و مقررات مربوطه» از دیگر محورهای این تفاهم‌نامه به شمار می‌رود.

در ادامه این نشست، عبدالحسین خسروپناه نیز ضمن اشاره به تاریخچه تاسیس و فعالیت‌های هیئت حمایت از کرسی ها، ثبت پنج هزار کرسی ترویجی و ثبت ۶۲ نظریه، برگزاری ۴ همایش ملی و تسهیلات ارائه شده به صاحبان نظریه ها، را از جمله فعالیت‌های این هیئت دانست.

به گزارش مهر، «در نظر گرفتن نظریه پردازی های برجسته برای شرایط احراز سرآمدی و نخبگی»، «تقویت شأن و منزلت اجتماعی و تکریم و الگوسازی اساتید و نظریه پردازان با برگزاری مراسم بزرگداشت و تبیین زندگی و زمانه ایشان و ثبت و انتشار آن»، «چاپ، نشر و توزیع مناسب محصولات و نظریه های ارائه شده مورد تایید در چارچوب توافق طرفین» و «ارزیابی فعالیت های کرسی‌های نظریه پردازی، نقد و مناظره نخبگانی» از دیگر محورهای مورد توجه در این تفاهم‌نامه است.

کد خبر 5446083

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha