۲۳ اسفند ۱۴۰۰، ۲۲:۵۰

در برج میلاد برگزار شد؛

از اکران مستند خون ریزی تا به پرواز در آمدن ۱۰۰۰ بادکنک آرزو

از اکران مستند خون ریزی تا به پرواز در آمدن ۱۰۰۰ بادکنک آرزو

هزار بادکنک عصر امروز به پرواز در آمد؛ تقدیم به فرشتگان کوچکی که بدون آغاز زندگی پایان آن را دیدند.

به گزارش خبرگزاری مهر؛ سقط جنین موضوعی است که در نیم قرن گذشته در سرتاسر جهان به بحثی داغ میان موافقان و مخالفانش بدل شده است.

موافقان، سقط جنین را یک حق طبیعی برای زن می‌دانند و معتقدند زن مالک بدن خود است و حق دارد برای جان یک انسان دیگر که در بدن او در حال رشد و تکامل است تصمیم بگیرد.

این در حالی است که از ابتدای درخواست قانونی کردن سقط جنین در دهه ۶۰ میلادی، مخالفان سقط جنین نیز دست به اعتراض زدند.

مخالفان در ابتدا عمدتاً از مؤمنین مسیحی بودند؛ اما به تدریج فعالان اجتماعی و پزشکان نیز به مخالفان سقط جنین ملحق شدند.

طی سالیان اخیر فشار شرکت‌های حامی سقط جنین که سود سرشاری از این اقدام نصیبشان می‌شد موجب شد روند قانونی کردن سقط در جهان رشد داشته باشد.

کشورهای بیشتری سقط جنین را قانونی کردند و سقط جنین نیز که در ابتدا تنها در ماه‌های اولیه بارداری امکان‌پذیر بود؛ به تدریج به سقط جنین‌های ۸ و ۹ ماهه رسید.

در چنین شرایطی جمعیت هواداران زندگی( life choice ) در سرتاسر جهان در تمامی این سال‌ها به مخالفت با این روند ادامه می‌دهند.

در کشور ما نیز در سال‌های اخیر کمپین نجات آرزوها با هدف تقبیح گرفتن جان یک انسان و همچنین آگاهی بخشی نسبت به خطرات سقط جنین برای مادر و جامعه فعالیت‌های خود را آغاز کرده است.

مستند «خونریزی» یکی از این اقدامات است که عصر امروز در مراسمی در برج میلاد تهران اکران شد.

این مستند که یک کار پژوهشی و تحقیقاتی بود؛ به همت سفیر فیلم ساخته و به نمایش درآمد.

از اکران مستند خون ریزی تا به پرواز در آمدن ۱۰۰۰ بادکنک آرزو

پس از اکران مستند «خونریزی»، محمد خوشدل‌فر کارگردان این مستند به چگونگی ساخت این مستند پرداخت و گفت: من و همکارانم تلاش کردیم در اولین قدم چگونگی قانونی کردن سقط جنین را در آمریکا نمایش دهیم.

کارگردان مستند «خونریزی» با بیان اینکه در کشور ما هم وضع سقط جنین چندان مناسب نیست؛ گفت: ما با شرایط ویژه‌ای در خصوص سقط جنین مواجه‌ایم. تنها ۲۰ درصد موارد سقط جنین با دلایل موجه همچون بیماری مادران و جنین یا نامشروع بودن جنین رخ می‌دهد. ۸۰ درصد موارد سقط جنین تنها به دلایل مسائل فرهنگی است.

از اکران مستند خون ریزی تا به پرواز در آمدن ۱۰۰۰ بادکنک آرزو

کارگردان مستند خونریزی افزود: باید کاری کنیم که سقط جنین نه اولین راه که آخرین راه مواجهه با این موضوع باشد. متأسفانه برخی از خانواده‌ها حتی تنها به دلیل عدم تمایل والدین به داشتن فرزندان با اختلاف سنی نزدیک اقدام به سقط جنین می‌کنند.

مخالفت با سقط جنین با سانسور مواجه می‌شود

خوشدل فر با بیان اینکه جریان سقط جنین و مخالفت با آن با سانسور خبری در جهان مواجه می‌شود؛ گفت: ما برای به دست آوردن منابع اطلاعاتی با محدودیت‌های زیادی مواجه بودیم و اکثر سایت‌ها و ویدئوهایی که در خصوص مخالفت با سقط جنین مطالبی را کار کرده بودند در شبکه جهانی اینترنت از دسترس خارج بود.

پس از سخنان کارگردان این مستند، در برنامه رونمایی از کمپین نجات آرزوها، ویدئویی ارسالی از طرفداران زندگی (مخالفان سقط جنین) در حمایت از کمپین ایرانی نجات آرزوها به نمایش درآمد.

از اکران مستند خون ریزی تا به پرواز در آمدن ۱۰۰۰ بادکنک آرزو

به من گفتند باید فرزندت را از بین ببری

پس از این ویدئو نسترن سحری یکی از مادرانی که با موضوع سقط جنین مواجه و تحت فشار برای سقط جنین مواجه شده بود گفت: حتی دکتر زنان و زایمان به من گفت باید فرزندت را از بین ببری! بسیاری از اطرافیان من را تشویق به سقط جنین کرده بودند اما من تصمیمم را گرفته بودم و می‌خواستم از فرزندم محافظت کنم.

این مادر که در دو سال گذشته با کمپین نجات آرزوها در ارتباط بوده است؛ افزود: وقتی خداوند کسی را به مادری برگزیده یعنی به او این لیاقت را داده است که از مخلوقش محافظت کند. من حرف هیچکس را که به من توصیه سقط جنین می‌کرد؛ گوش ندادم.

مادر آتریسا در ادامه گفت: من از همه هموطنانم می‌خواهم از مادرانی مثل من که علی‌رغم ناملایمات زندگی و فشار اجتماعی و اقتصادی حاضر به سقط جنین نیستند؛ حمایت کنند و با گفته‌های خودشان نمک روی زخم ما نپاشند.

از اکران مستند خون ریزی تا به پرواز در آمدن ۱۰۰۰ بادکنک آرزو

در ادامه این برنامه حمید هیراد از خوانندگان موسیقی پاپ کشورمان همراه با گروه موسیقی خود به اجرای قطعاتی در زمینه عشق مادر به فرزند پرداخت.

اجرای قطعات شاد و عاشقانه توسط این گروه موجب شده بود تا کودکان و نوجوانان که تعداد قابل توجهی از مخاطبان این برنامه بودند به شدت به وجد آمده و از آن استقبال کردند.

از اکران مستند خون ریزی تا به پرواز در آمدن ۱۰۰۰ بادکنک آرزو

اما آخرین برنامه کمپین نجات آرزوها به پرواز درآمدن هزار بالن به نشانه سقط هزار کودکی بود که هیچ گاه به دنیا نیامدند.

بنا بر برخی آمارهایی که در کشور ما در زمینه سقط جنین منتشر شده است؛ روزانه به طور میانگین ۱۰۰۰ سقط جنین در کشورمان رخ می‌دهد.

این عدد اگر چه قطعی و دقیق نیست اما باید بر این مساله اذعان کرد که عدم شفافیت در خصوص سقط جنین و وجود مراکز غیر مجاز که سقط جنین را مخفیانه انجام می‌دهند موجب افزایش آمار این عمل شده است.

همچنین شرکت کنندگان در این برنامه در پیامی به جمعیت هواداران انتخاب زندگی( life choice ) بر مخالفت با سقط جنین و حمایت از حفظ جان انسان‌ها تاکید کردند.

از اکران مستند خون ریزی تا به پرواز در آمدن ۱۰۰۰ بادکنک آرزو

هزار بادکنکی که به پرواز در آمدند؛ تقدیم شد به فرشتگان کوچکی که بدون آغاز زندگی پایان آن را دیدند.

از اکران مستند خون ریزی تا به پرواز در آمدن ۱۰۰۰ بادکنک آرزو

کد خبر 5447214

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha