۶ فروردین ۱۴۰۱، ۳:۲۴

گزارش مهر از سی‌ویکمین روز جنگ اوکراین؛

پنتاگون: روسیه در حال انتقال نیرو از گرجستان به اوکراین است

 پنتاگون: روسیه در حال انتقال نیرو از گرجستان به اوکراین است

یک مقام بلندپایه وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) گفت: شاهد تحرکات و انتقال نیروهای روسیه از گرجستان به سمت اوکراین هستیم اما تخمین تعداد دقیق آنها ممکن نیست.

به گزارش خبرگزاری مهر، سی‌امین روز از جنگ روسیه علیه اوکراین در حالی به پایان رسید که وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که اهداف اصلی در فاز نخست عملیات نظامی در اوکراین محقق شده است.

وزارت دفاع اوکراین نیز اعلام کرد که نیروهای روس تا حدودی موفق به ایجاد گذرگاه زمینی میان شبه جزیره کریمه و جمهوری دونتسک شده‌اند.

در ادامه این گزارش می‌توانید تحولات اوکراین را لحظه به لحظه دنبال کنید.


۲۰:۵۹ اصابت دو موشک به انبار سوخت در مرکز شهر لویو

اصابت ۳ موشک به انبار سوخت در مرکز شهر لویو زخمی شدن ۵ نفر را در پی داشت


۲۰:۲۱ واکنش کرملین به اظهارات اخیر بایدن

کرملین در واکنش به اظهارات اخیر جو بایدن رئیس جمهور آمریکا که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه را قصاب توصیف کرده بود، اعلام کرد: این اظهارات احتمال اصلاح روابط مسکو- واشنگتن را کاهش می‌دهد.


۱۸:۳۳ بورل: به دنبال تأمین گاز از منابع دیگر هستیم

«جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: به دنبال تأمین گاز از منابع دیگر هستیم و طی دو سال خرید گاز از روسیه را متوقف خواهیم کرد.


۱۷:۵۶ جوبایدن: هیچ اختلافی با ناتو نداریم

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا گفت که ناتو کاملاً متحد است و هیچ تفاوتی در دیدگاه‌ها وجود ندارد. تلاش‌های پوتین برای ایجاد فاصله بین شرق و غرب اروپا شکست خورده است.

وی ادامه داد: ثبات اروپا برای آمریکا حائز اهمیت است و امکان ندارد اجازه دهیم امنیت اروپا مختل شود.


۱۷:۴۵ ترکیه تمام توان خود را برای توقف خونریزی در اوکراین به کار می‌گیرد

وزیر خارجه ترکیه گفت که تمام توان خود را برای توقف خونریزی در اوکراین به کار می‌گیریم ولی تا کنون موفق به انجام آن نشده ایم. وی ادامه داد که رجب طیب اردوغان با پوتین و زلنسکی گفتگو و رایزنی کرده ولی هنوز هیچ توافقی حاصل نشده است. اردوغان همچنین پیشنهاد دیدار دو طرف در ترکیه را مطرح کرده است.

اوغلو ادامه داد به نظرم اوکراین متوجه شده است که به عضویت در ناتو دست پیدا نخواهد کرد.

وی گفت: اوکراین باید تعادل بیشتری در سیاست خارجی اش داشته باشد. وزیر خارجه ترکیه همچنین تاکید کرد که آنکارا روابط خود با روسیه و اوکراین را به صورت یکسان حفظ خواهد کرد.


۱۶:۰۵ نخستین واکنش عبدالملک بدرالدین الحوثی دبیرکل جنبش انصارالله یمن به جنگ اوکراین

عبدالملک بدرالدین الحوثی دبیرکل جنبش انصارالله یمن گفت: پس از ۵۰ سال توطئه چینی در کنار آمریکا علیه جهان اسلام، جنگ دوباره به اروپا بازگشته است


۱۵:۰۶ مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: نباید تسلیم قوانین تحمیلی پوتین بشویم

«جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ضمن سخنرانی در کنفرانسی در دوحه قطر با اشاره به تحولات اوکراین گفت: ولادیمیر پوتین تلاش می‌کند خواسته‌های خود را با قدرت نظامی و از طریق نابودی اوکراین محقق سازد.

بورل افزود: پوتین قصد دارد شهر «ماریوپول» اوکراین را به حلب سوریه تبدیل کند. ما نباید به پوتین اجازه دهیم قوانین ویژه خود را بر ما تحمیل کند. جنگ روسیه علیه اوکراین باید متوقف شود و ما بدون تنش آفرینی از اوکراین حمایت می‌کنیم.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: جنگ اوکراین جنگ در مرزهای ما جریان دارد و تحمل این مسئله امکانپذیر نیست. ما نباید اجازه دهیم جنگ سرد دوباره شکل بگیرد.


۱۴:۳۰ دیدار وزیران خارجه و دفاع اوکراین با بایدن

وزیر دفاع اوکراین از دیدار خود و وزیر خارجه این کشور با همتایان آمریکایی در ورشو لهستان خبر داد.

کاخ سفید اعلام کرد جو بایدن رئیس جمهور آمریکا نیز در این دیدار حضور داشته و این نخستین دیدار بایدن با مقامات ارشد اوکراین پس از آغاز جنگ است.


۱۳:۲۲ سناتور آمریکایی: اگر روسیه پیروز شود، چین به سرعت تایوان را تصرف خواهد کرد

لیندسی گراهام سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی: اگر پوتین در جنگ علیه اوکراین پیروز شود، چین به سرعت تایوان را تصرف خواهد کرد.

اگر جنگ اوکراین پایان یابد و پوتین همچنان در رأس قدرت باشد، یعنی جهان مقابل او شکست خورده است.

پوتین آمریکایی‌ها را متحد و ناتو را از هر زمان دیگری قوی‌تر کرد.

درسی که از بحران اوکراین آموختیم این است که وابستگی ما به انرژی روسیه خطرناک است.

مردم روسیه متوجه شده اند که آینده پوتین بد خواهد بود و آنها باید سریع اقدامی انجام دهند. من پیشنهاد می‌دهم که خود مردم روسیه رژیم حاکم بر مسکو را تغییر دهند.


۱۲:۳۴ اعطای نشان «کهنه‌سرباز» به شرکت‌کنندگان در حمله نظامی به اوکراین

راشاتودی / ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه قانون فدرالی را امضا کرد که به شرکت کنندگان در عملیات نظامی ویژه در اوکراین و دونباس نشان «کهنه سرباز» (یا جانباز جنگی) اعطا می‌کند.


۱۲:۲۰ درخواست زلنسکی از کشورهای تولیدکننده انرژی برای افزایش تولید

رئیس جمهور اوکراین امروز شنبه در سخنرانی ویدئویی در کنفرانسی که در دوحه قطر برگزار شد، گفت: روسیه ما را هدف حملات وحشیانه قرار داده است و قصد دارد کشورمان را اشغال کند. روسیه می‌خواهد ما را به دورانی بازگرداند که صلح در آن امکانپذیر نیست.

رئیس جمهور اوکراین ادامه داد: ما از کشورهای تولید کننده انرژی می‌خواهیم که تولید خود را افزایش دهند تا روسیه نتواند تولید را در انحصار خود قرار دهد.

زلنسکی مدعی شد: روسیه غیرنظامیان را در شهر ماریوپول هدف قرار می‌دهد و از ورود کمک‌های بشردوستانه به این شهر جلوگیری می‌کند.


۱۱:۵۰ وزارت دفاع روسیه: اوکراین پناهگاه هزاران مزدور و تروریست خارجی از ۶۲ کشور است.

وزارت دفاع روسیه: تلفات و زخمی‌های ارتش اوکراین طی یک ماه عملیات ویژه نظامی روسیه به ۳۰ هزار نفر (۱۳ هزار کشته) رسیده است.

اوکراین به پناهگاه ۶۵۹۵ مزدور و تروریست خارجی از ۶۲ کشور تبدیل شده است و نیروهای ما آنها را نابود خواهند کرد.


۱۰:۰۱ سفیر روسیه در آمریکا: جنایت‌های آمریکا و ناتو به دوران معاصر محدود نمی‌شود.

آناتولی آنتونوف سفیر روسیه در آمریکا: روسیه بر خلاف آمریکا تمام تلاش خود را برای متوقف کردن جنایت‌های جنگی به کار می‌گیرد.

آنتونوف در واکنش به اتهام زنی‌های «ویکتوریا نولاند» معاون وزیر خارجه آمریکا علیه مقامات ارشد روسیه مبنی بر کشتار هزاران غیرنظامی اوکراینی، این اظهارات را «وقیح» و «غیر قابل قبول» توصیف کرد.


۰۹:۵۷ تحریم بانک روسی توسط ژاپن

روسیا الیوم / سه بانک ژاپنی میتسوبیشی یو اف جی، سومیتومو میتسویی و میزوهو از امروز و در راستای اجرای تحریم‌های آمریکا علیه روسیه، مبادلات دلاری با "اسبر بانک" روسیه را متوقف کردند.


۰۹:۴۹ تحریم‌های جدید انگلیس علیه روسیه

الجزیره / وزارت دفاع انگلیس از اعمال تحریم‌های جدید علیه ۶۵ فرد و نهاد روسی مرتبط با حمله این کشور به اوکراین خبر داد.


۰۹:۴۱ مدودوف: جنگ اقتصادی علیه روسیه ساختار اقتصاد جهانی را نابود خواهد کرد.

دیمیتری مدودوف نایب رئیس شورای امنیت فدرال روسیه: جنگ اقتصادی بدون قاعده کشورهای غربی علیه روسیه، کل ساختار اقتصاد جهانی را نابود خواهد کرد. تحریم‌های آمریکا علیه روسیه سخت و شدید است اما ویرانگر نیست.

اگر مورد حمله هسته‌ای یا اقدامی قرار بگیریم که حتی بدون استفاده از سلاح هسته‌ای موجودیت ما را تهدید کند، از سلاح هسته‌ای استفاده خواهیم کرد.

حذف روسیه از گروه ۲۰ غیرممکن است. گروه ۲۰ با اجماع آرا شکل گرفت در حالی که گروه ۷ دیگر اهمیت چندانی ندارد.


۰۹:۳۱ مسدود شدن نیمی از ذخایر طلا و ارز روسیه

وزارت خارجه روسیه: نیمی از ذخایر طلا و ارز روسیه در بانک‌های غربی مسدود شده و این مسئله اعتماد به سیستم مالی بین المللی را تضعیف کرده است.


۰۳:۰۳ در تماس تلفنی؛ رؤسای جمهور اوکراین و ترکیه رایزنی کردند

ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین از گفتگوی تلفنی با رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه درباره نتایج اجلاس اخیر ناتو و تلاش‌های دیپلماتیک پیرامون اوضاع اوکراین خبر داد.

زلنسکی گفت: با رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه درباره نتایج اجلاس سران پیمان ناتو گفتگو کردم و درباره تلاش‌های دیپلماتیک جاری رایزنی کردیم.

وی افزود: خطر بحران غذا و جلوگیری از وقوع آن را بررسی کردیم.


 پنتاگون: روسیه در حال انتقال نیرو از گرجستان به اوکراین است

۰۱:۰۴ پنتاگون: روسیه در حال انتقال نیرو از گرجستان به اوکراین است

یک مقام بلندپایه وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) گفت: شاهد تحرکات و انتقال نیروهای روسیه از گرجستان به سمت اوکراین هستیم اما تخمین تعداد دقیق آنها ممکن نیست.

وی افزود: تخمین ما این است که نیروهای روسیه ۲۲ کشتی در دریای سیاه دارند که اغلب آنها خشکی-آبی هستند.

این مقام پنتاگون که نامش فاش نشده، ادامه داد: نیروهای روسیه در اطراف کی‌یف پایتخت اوکراین هم اکنون حالت دفاعی به خود گرفته و عملیات زمینی به سمت کی‌یف را متوقف کرده‌اند و حملات آنها بر منطقه دونباس متمرکز است.

وی افزود: تمرکز روسیه بر دونباس ممکن است یک برگه چانه زنی در هرگونه مذاکرات صلح در آینده باشد.


۰۰:۵۹ گفتگوی تلفنی زلنسکی با رجب طیب اردوغان

ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین از گفتگوی تلفنی با رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه درباره نتایج اجلاس اخیر ناتو و تلاش‌های دیپلماتیک پیرامون اوضاع اوکراین خبر داد.

کد خبر 5453660

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
      761 2
      آمریکا ؛ گاوهای بولوند چشم آبی شیرده پرورش می دهد ــــــ سرانجام با توطئه ودخالت های آشکار و نهان و کارگردانی آمریکا ؛ و بازی موفق مهره یهودی ــ رییس جمهور به ظاهر دلقک اوکراین ــ در یک جنگ زرگری تمام عیار(سیاست تحریک حداکثری)؛ پای روسیه در باتلاق جنگ اوکراین وارد شد. اکنون آمریکا به کمک رسانه ه
    • ناشناس IR ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
      6 372
      جان مادرت پوتین جان مادرت بایدن جان مادرت سعودی جان مادرت اسراییل جان مادرت یمن جان مادرت فلسطین جان مادرتان اروپایی ها جان هر کی رو دوس دارید بابا بشینید درصلح و صفا زندگی کتید دوروز دیگه هممون میمیریم همش بمب همش موشک همش آلودگی هوا آتیش سوزی گرمای زمین بابا پدر ملتودرآوردین بشینید زندگی کنید