۶ فروردین ۱۴۰۱، ۱۳:۱۲

در همایش دوحه صورت گرفت؛

درخواست زلنسکی از کشورهای تولیدکننده انرژی برای افزایش تولید

درخواست زلنسکی از کشورهای تولیدکننده انرژی برای افزایش تولید

رئیس جمهور اوکراین از کشورهای تولیدکننده انرژی خواست برای مقابله با تسلط روسیه بر منابع انرژی، تولید خود را افزایش دهند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، «ولودیمیز زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین امروز شنبه در سخنرانی ویدئویی در کنفرانسی که در دوحه قطر برگزار شد، گفت: روسیه ما را هدف حملات وحشیانه قرار داده است و قصد دارد کشورمان را اشغال کند. روسیه می‌خواهد ما را به دورانی بازگرداند که صلح در آن امکانپذیر نیست.

وی افزود: نهادهای بین المللی از جمله سازمان ملل متحد، قدرت بازگرداندن صلح و ارزش‌های اساسی را دارند. حمله روسیه به اوکراین کشورهای جهان را از منابع غذایی محروم خواهد کرد.

زلنسکی تصریح کرد: ما باید به فشار بر روسیه با استفاده از تحریم‌ها ادامه دهیم تا اطمینان حاصل کنیم که این کشور جهان را نابود نمی‌کند.

رئیس جمهور اوکراین ادامه داد: ما از کشورهای تولید کننده انرژی می‌خواهیم که تولید خود را افزایش دهند تا روسیه نتواند تولید را در انحصار خود قرار دهد.

زلنسکی مدعی شد: روسیه غیرنظامیان را در شهر ماریوپول هدف قرار می‌دهد و از ورود کمک‌های بشردوستانه به این شهر جلوگیری می‌کند.

وی همچنین گفت: روسیه به خاطر الحاق شبه جزیره کریمه به قلمرو خود و حمله به نژادهای مختلف در این منطقه مورد بازخواست و مجازات قرار نگرفت.

کد خبر 5453891

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۱۷:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
      0 2
      دلقک
    • IR ۱۸:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
      0 2
      این بابا هوا ورش داشته فکر میکنه کی هست؟!یعنی واقعا توهم زده همه گوش بفرمانشن؟ یا اینکه فکر میکنه خیلی خوشگل و دلبره که به فرامینش عمل کنن؟
    • علی IR ۱۶:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
      0 0
      آفرین رئیس جمهور ، درود به شرفت ، بجنگ مرد بزرگ