۶ فروردین ۱۴۰۱، ۱۱:۳۴

سخنگوی جنبش «صادقون» عراق:

۱۴۹ نماینده جلسه پارلمان برای انتخاب رئیس جمهور را تحریم کردند

۱۴۹ نماینده جلسه پارلمان برای انتخاب رئیس جمهور را تحریم کردند

سخنگوی دفتر سیاسی جنبش «صادقون» عراق با انتشار یک پست توئیتری اعلام کرد که ۱۴۹ نماینده جلسه پارلمان برای انتخاب رئیس جمهور را تحریم کردند؛ بنابراین جلسه مذکور به حد نصاب نمی رسد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بغداد الیوم، «محمود الربیعی» سخنگوی دفتر سیاسی جنبش «صادقون» عراق با انتشار یک پست توئیتری، شمار نمایندگانی را که تصمیم به عدم حضور در جلسه امروز پارلمان گرفته اند، اعلام کرد.

بر اساس این گزارش، الربیعی در پست توئیتری مذکور اعلام کرده است: تعداد نمایندگانی که حاضر به حضور در جلسه امروز پارلمان برای انتخاب رئیس جمهور نیستند به ۱۴۹ نفر رسیده است. این درحالی است که عدم حضور ۱۱۰ نماینده برای به حد نصاب نرسیدن جلسه پارلمان کافی است.

۱۴۹ نماینده جلسه پارلمان برای انتخاب رئیس جمهور را تحریم کردند

گفتنی است، طبق اعلام هیئت رئیسه پارلمان عراق قرار است امروز شنبه نمایندگان این پارلمان به منظور انتخاب رئیس جمهور تشکیل جلسه بدهند. این درحالی است که گروه‌های سیاسی در عراق تاکنون بر سَر گزینه نهایی برای تصدی پست ریاست جمهوری هیچ توافقی با یکدیگر نداشته‌اند. علیرغم این مسأله، جریان صدر اصرار دارد تا جلسه روز شنبه برگزار و رئیس جمهور انتخاب گردد.

جریان صدر به منظور به کرسی نشاندن موضع خود در زمینه انتخاب رئیس جمهور عراق ائتلاف سه جانبه ای را با کُردها و اهل تسنن تشکیل داده است. در همین راستا، فراکسیون صدر در پارلمان عراق با فراکسیون حزب دموکرات کردستان (وابسته به مسعود بارزانی) و نیز فراکسیون حزب تقدم (وابسته به محمد الحلبوسی) ائتلافی را تحت عنوان «نجات میهن» تشکیل دادند. هیئت هماهنگی معتقد است هدف صدر از تشکیل ائتلاف مذکور، حذف شیعیان از فرایند سیاسی و یکجانبه گرایی در زمینه انتخاب رئیس جمهور و نخست وزیر کشور است.

کد خبر 5453810

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha