۱۶ فروردین ۱۴۰۱، ۱۴:۳۱

امام جمعه خلخال به مهر مطرح کرد؛

حل مشکل جاده اسالم به خلخال نیازمند توجه مسئولان کشوری

حل مشکل جاده اسالم به خلخال نیازمند توجه مسئولان کشوری

خلخال - امام جمعه خلخال گفت: حل مشکل جاده اسالم به خلخال که در دهه ۴۰ ساخته شده نیازمند توجه مسئولین کشوری است.

حجت‌الاسلام کریم اسدی در گفت و گو با خبرنگار مهر با بیان اینکه جاده خلخال به اسالم در دهه ۴۰ و برای شرایط آن سال‌ها طراحی و ساخته شده است اظهار کرد: حدود یک سوم مردم خلخال از این مسیر به شهرهایی مانند گیلان، اسالم و … برای کار مهاجرت کرده یا در آن شهرها تشکیل خانواده دادند که همین موضوع باعث افزایش رفت و آمدها شده است.

وی افزود: علاوه بر این با توجه به رونق کسب و کار در شهرهای دیگر، بسیاری از مردم برای اشتغال به شهرهای دیگر رفت و آمد دارند و عملاً این جاده دچار تراکم رفت و آمد است چرا که این جاده در گذشته تنها راه مواصلاتی میان شهرهای اطراف بود و هم اکنون علی رغم احداث جاده‌ای دیگر، همچنان مردم از این جاده برای رفت و آمد به تهران و سایر استان‌ها استفاده می‌کنند..

حجت‌الاسلام اسدی با اشاره به بازدید گردشگران از این مسیر گفت: بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی از این جاده در فصل‌های بهار و تابستان استفاده می‌کنند، علاوه بر این در طول سال خصوصاً در فصل تابستان بسیاری از مردم شمال غرب کشور نیز از این جاده تردد دارند که همین ترددها موجب شده تا به دلایل مختلف جاده شلوغ باشد.

وی با اشاره به اینکه بخشی از این جاده توسط اداره راه و شهرسازی و راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اردبیل تعریض و در حال نگهداری است خاطرنشان کرد: متأسفانه محدوده استان گیلان این جاده دچار چالش است و از سوی دیگر دو سوم این جاده در محدوده جنگلی است که نگهداری خوبی ندارد.

امام جمعه خلخال ادامه داد: به نظر می‌رسد این موضوع به خاطر این است که مردم گیلان کمتر از این جاده استفاده می‌کنند و همین علت انگیزه‌ای برای بازسازی جاده از سوی مسئولان استان همجوار وجود ندارد.

حجت‌الاسلام اسدی افزود: پیگیری‌هایی از مسئولین برای حل این مشکلات صورت گرفته ولی متأسفانه نسبت به بخش عظیمی از جاده که گفته شد اقدامی انجام نشده و به نظر می‌رسد فقط این موضوع از طریق مسئولان خارج از استان حل شود که به همین خاطر در تریبون نماز جمعه در مورد این موضوع مطالبی را مطرح کردم.

امام جمعه خلخال در پایان اظهار کرد: امیدوارم پیگیری‌های متعددی که انجام شده به نتیجه کامل برسد تا مردم و مسافرانی که از این جاده تردد می‌کنند و از زیبایی آن بهره می‌برند، چالش کمتری داشته باشند.

کد خبر 5459911

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۱۷:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶
      0 0
      الحاق ان قسمت از جاده در حوزه گیلان به استان اردبیل امری بدیهی است..شعار سال گذشته مقام معظم رهبری مانع زدایی بود که مسولین امر بدان توجهی نداشتند