۲۰ فروردین ۱۴۰۱، ۱۱:۴۲

فرماندار شهرضا:

حوزه گردشگری یکی از پیشران های پیشرفت و تحول در شهرضا است

حوزه گردشگری یکی از پیشران های پیشرفت و تحول در شهرضا است

شهرضا _ فرماندار شهرستان شهرضا گفت: حوزه گردشگری یکی از پیشران های پیشرفت و تحول در شهرضا است.

سید امیر جعفری در گفت و گو با خبرنگار مهر با بیان اینکه یکی از محورهای توسعه و پیشرفت جوامع حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است، اظهار داشت: در سال‌های اخیر توجه ویژه‌ای به حوزه میراث فرهنگی شده است.

وی با بیان اینکه ایران فرهنگی مملو از ذخایر و میراث فرهنگی و گردشگری و آداب و رسوم کهن است، افزود: در شهرستان‌های جنوب استان اصفهان به ویژه شهرضا این ظرفیت‌ها در کنار هم جمع شده‌اند.

فرماندار شهرضا با بیان اینکه شهرضا پیشران در گردشگری مذهبی و دفاع مقدس است، بیان کرد: وجود پیکر سرداران نام‌آور در شهرضا و در رأس آنها سردار خیبر شهید همت گردشگری دفاع مقدس را در این شهر فراهم آورده است.

وی با بیان اینکه یکی از افتخارات این شهر وجود امامزادگان واجب‌التعظیم است، اضافه کرد: در کنار فرهنگ و تاریخ غنی و ادبیات سرشاری که در این شهرستان بوده، ظرفیت‌های خوبی نیز در حوزه گردشگری و میراث فرهنگی وجود دارد.

جعفری با اشاره بع اینکه در شهرضا بیش از ۱۰۰ سال از تاریخ تأسیس شهرداری و فرمانداری گذشته و بیش از یک قرن سابقه حکمرانی در تاریخ این شهرستان نهفته است، بیان داشت: کاروانسراهایی که از عهد صفویه در این شهرستان ساخته شده است همچون نگینی در شهرستان می‌درخشد و نشان دهنده قدمت تاریخی این شهرستان است.

وی با توجه به اینکه وجود اقوام و فرهنگ‌های مختلف سبب شده که یک تنوع فرهنگی را در شهرضا شاهد باشیم، گفت: تعاملات فرهنگی با شهرستان‌های مجاور سبب پویایی این شهرستان شده است.

فرماندار شهرضا با اشاره به وجود عشایر در شهرضا یکی از ظرفیت‌های خوب برای حوزه گردشگری است، عنوان کرد: مجموعه این حوزه‌ها تاریخی برای شهرضا ساخته است که بسیار دیدنی و شنیدنی است.

وی با تأکید بر اینکه هنر سفالگری شهرضا بسیار اصیل و فاخر است، تصریح کرد: باید ظرفیت‌های مغفول مانده در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری بیش از گذشته فعال‌تر شود.

کد خبر 5462202

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha