۲۰ فروردین ۱۴۰۱، ۱۳:۱۱

مدیرعامل مجمع خیرین تامین سلامت فارس خبر داد؛

رشد ۱۴۰ درصدی اقدامات خیرین سلامت در استان فارس

رشد ۱۴۰ درصدی اقدامات خیرین سلامت در استان فارس

شیراز - مدیرعامل مجمع خیرین تامین سلامت استان فارس گفت:در سال گذشته اقدامات خیرین سلامت رشد قابل توجهی به میزان ۱۴۰ درصد داشت و بیش از ۲۷۷ تفاهم نامه به ارزش ۴۰۱ میلیارد تومان منعقد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر رامجردی ظهر شنبه در یک کنفرانس خبری که به شکل مجازی برگزار شد، گفت: خوشبختانه در سال ۱۴۰۰ اقدامات نیک اندیشان سلامت رشد قابل توجهی به میزان ۱۴۰ درصد داشت و بیش از ۲۷۷ تفاهم نامه به ارزش ۴۰۱ میلیارد تومان با خیران منعقد شد.

وی تصریح کرد: همچنین سال گذشته ۹۲ میلیارد تومان در زمینه انعقاد تفاهم نامه جذب شده که خیرین به حوزه مراکز سلامت کمک داشتند.

مدیرعامل مجمع خیرین تأمین سلامت استان فارس یادآور شد: حجم تفاهم نامه‌ها در حوزه عمرانی بیش از ۳۴ درصد، اهدای ملک ۵۸ درصد، ۴.۵ زمینه کمک به تجهیزات پزشکی و یک و نیم درصد بحث‌های حمایتی در زمینه‌های مختلف بوده است.

دکتر رامجردی افزود: در مدت ۲۱ سال فعالیت مجمع خیرین تأمین سلامت استان فارس ۲۹۹۰ تفاهم نامه به ارزش ۱,۴۰۰ میلیارد تومان منعقد شده است.

وی همچنین نیازسنجی در حوزه سلامت به طور تخصصی را یکی از اقدامات سال گذشته عنوان کرد و گفت: در این مدت هزار و ۹۶۰ نیاز با همکاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز شناسایی و اولویت بندی شد. همچنین ۴۵ هزار نفر نیز از سامانه نیازسنجی مجمع خیرین تأمین سلامت فارس بازدید داشتند.

مدیرعامل مجمع خیرین تأمین سلامت فارس ادامه داد: در حوزه بیماران نیازمند با کمک مجمع خیرین و مؤسسه مهر حضرت زهرا (س) به بیش از ۱۱ مراجعه کننده خدمات مددکاری ارائه شد.

به گفته رامجردی، ۳۹ درصد افراد مراجعه کننده که نزدیک به ۴ هزار و ۳۰۰ نفر بودند مورد حمایت قرار گرفتند و عمده حمایت‌ها از طریق وام‌های قرض‌الحسنه به ارزش یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان بوده و کمک‌های بلاعوض برای افراد گرفتار برای هزینه اقامت ۲۴۵ میلیون تومان در این راستا کمک شد.

او گفت: در حوزه کمک‌های دانشجویی و نیازهای ضروری دانشجویان به ۱۳۰ دانشجو با معرفی معاونت دانشجویی یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان وام قرض الحسنه ضروری پرداخت شد.

مدیرعامل مجمع خیرین تأمین سلامت فارس اضافه کرد: همچنین سال گذشته بیش از ۵۲ جلسه با خیران برگزار شد و ۵۳۰ مورد پیگیری هماهنگی بین بخشی انجام شد و این مهم موجب نتیجه مطلوب نیات خیرین است.

رامجردی ضمن درخواست از هم افزایی و همکاری مردم، خیران و مسئولان، گفت: در سال ۱۴۰۱ نیز چند اولویت داریم که احداث ۱۶۷ پروژه نیمه تمام در حوزه‌های درمان، بهداشت و آموزشی توسط خیرین در حال انجام است و بالغ بر ۹۱ هزار متر مکعب حجم دارند و ارزش آن‌ها بیش از ۶۵۰ میلیارد تومان است.

مدیرعامل مجمع خیرین تأمین سلامت استان فارس از خیران درخواست کرد تا در تأمین هزینه احداث مراکز خیرساز مشارکت داشته باشند و پیش بینی کرد که امسال ۳۰ درصد از پروژه‌ها در واقع ۲۰ پروژه به بهره برداری برسد و پس از ۲ سال وقفه اجلاس خیران برگزار شود.

کد خبر 5462677

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha