۲۰ فروردین ۱۴۰۱، ۱۶:۲۰

سرپرست فرمانداری نیر:

مکان‌های گردشگری نیر در سطح ملی باید معرفی شود

مکان‌های گردشگری نیر در سطح ملی باید معرفی شود

نیر- سرپرست فرمانداری شهرستان نیر گفت: مکان‌های گردشگری شهرستان نیر به عنوان جاذبه‌های طبیعی و توریستی باید در سطح ملی معرفی شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، شهرام محمدی بعد از ظهر شنبه در مراسم پاکسازی منطقه نمونه گردشگری نوالار شهرستان نیر با حضور طبیعت‌گردان اظهار کرد: دفن سنتی زباله در شهر نیر و همجواری محل دفن زباله با منطقه توریستی نوالار و بولاغلار از آسیب‌های عمده این منطقه گردشگری است.

وی تصریح کرد: زباله‌ها به ویژه زباله‌های نایلونی توسط باد به سمت این مناطق زیبا و بکر پخش شده و چهره ناخوشایندی به این مناطق داده است.

سرپرست فرمانداری نیر گفت: مراحل انتقال محل دفن زباله شهر نیر در حال اجراست و به زودی شاهد انتقال این منطقه به منطقه دوردست دیگری خواهیم بود.

محمدی افزود: طرح پاکسازی منطقه توریستی نوالار با همت و تلاش اعضای شورا، شهرداری، دستگاه‌های اداری و اقشار مختلف مردم اجرا شد و در عید فطر نیز با حضور دانشجویان و دانش‌آموزان بار دیگر عملیات پاکسازی این منطقه انجام خواهد شد.

وی تاکید کرد: مکان‌های گردشگری شهرستان نیر به عنوان جاذبه‌های طبیعی و توریستی باید در سطح ملی معرفی شوند تا با ورود مسافران شهر محروم نیر بتواند به درآمدزایی در حوزه گردشگری و توریسم دست یابد.

در این مراسم شهردار نیر هم خاطرنشان کرد: در حرکتی خودجوش جمعی از دوستداران طبیعت و تشکل‌های مردم‌نهاد حامی محیط زیست، اعضای شورای نیر و پرسنل اداری و کارگری با ماشین‌آلات و اهدای دستکش و کیسه زباله مناطق گردشگری نیر را از وجود زباله پاکسازی کردند.

مجید جهانی در ادامه سخنان خود اضافه کرد: امیدواریم تمام مخاطبان و علاقه‌مندان طبیعت بتوانند از زیبایی‌های مناظر خدادادی استفاده کرده و کمتر به آلودگی این مکان‌ها اقدام کنند.

شهردار نیر با اشاره به اینکه منطقه سیاحتی نوالار و بولاخلار از قطب‌های مهم گردشگری استان است، بیان کرد: بی‌دقتی در پاکسازی محیط زیست و مناطق گردشگری خسارت جبران‌ناپذیری برای آینده این مناطق بکر طبیعی خواهد داشت.

کد خبر 5462860

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha