۳ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۲:۵۱

رضایت نسبی اساتید و دانشجویان؛

نتایج نظرسنجی آموزش مجازی دوران کرونا در دانشگاه علوم پزشکی تهران

نتایج نظرسنجی آموزش مجازی دوران کرونا در دانشگاه علوم پزشکی تهران

گزارش نتایج مقایسه ای وضعیت آموزش مجازی در طی بحران کووید-۱۹ از نقطه نظر اساتید و دانشجویان در دانشگاه علوم پزشکی تهران منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه علوم پزشکی تهران، شورای آموزشی و تحصیلات تکمیلی حوزه آموزش دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد و گزارش نتایج مقایسه‌ای وضعیت آموزش مجازی در طی بحران کووید -۱۹ از نقطه نظر اساتید و دانشجویان در دانشگاه علوم پزشکی تهران ارائه شد.

دکتر محبوبه مافی نژاد مدیر مرکز مطالعات و توسعه آموزشی علوم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران گزارشی از وضعیت آموزش مجازی در طی بحران کووید -۱۹ از نقطه نظر اساتید و دانشجویان دانشگاه ارائه کرد.

وی گفت این گزارش ارزشیابی مقایسه‌ای از وضعیت آموزش مجازی در ابتدا (نیمسال دوم ۱۳۹۹-۱۳۹۸) و بعد از گذشت دو سال (نیمسال دوم ۱۴۰۱-۱۴۰۰) در طی بحران کووید -۱۹ که با استفاده از ابزارهای استاندارد «پرسشنامه نظرخواهی از دانشجویان در خصوص کیفیت تدریس مجازی» و «پرسشنامه نظرخواهی از اساتید در خصوص تدریس مجازی» انجام شده است.

مافی نژاد درباره نتایج نظرخواهی از اساتید و دانشجویان در خصوص تدریس مجازی یادآور شد: در ارزشیابی اول در نیمسال دوم ۱۳۹۹-۱۳۹۸، ۶۷.۰۳ درصد از اساتید تمایل داشتند که در ترم‌های آتی هم از بستر مجازی استفاده کنند و این تجربه را خوشایند می‌دانستند و ۵۶.۵ درصد دانشجویان اذعان داشتند که جلسات آنلاین در یادگیری درس برایشان کمک کننده بوده و به طور کلی ۶۲.۹۷ درصد از دانشجویان از تدریس مجازی درس رضایت داشتند.

وی افزود: در ارزشیابی دوم در نیمسال دوم ۱۴۰۱-۱۴۰۰، ۷۵.۶۹ درصد از اساتید تمایل داشتند که در ترم‌های آتی هم از بستر مجازی استفاده کنند همچنین ۵۲.۷ درصد دانشجویان اذعان داشتند که جلسات آنلاین در یادگیری درس برایشان کمک کننده بوده و به طور کلی ۴۸.۰۴ درصد از دانشجویان از تدریس مجازی درس رضایت داشتند.

مدیر مرکز مطالعات و توسعه آموزشی علوم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران یادآور شد که این گزارش بر اساس نتایج نظرسنجی از اساتید و دانشجویان تهیه شده است.

کد خبر 5473326

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
      0 0
      مجازی شود ترم
    • IR ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
      0 0
      مجازی شود ترم