۵ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۲۳:۱۴

فنلاند و سوئد به زودی درخواست عضویت خود در ناتو را اعلام می کنند

فنلاند و سوئد به زودی درخواست عضویت خود در ناتو را اعلام می کنند

فنلاند و سوئد به زوودی درخواست عضویت خود در ناتو را اعلام خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، رهبران فنلاند و سوئد قصد دارند با یکدیگر دیدار کنند و پس از آن به طور علنی برنامه خود را برای پیوستن به ناتو اعلام کنند.

«سنا مارین»، نخست وزیر فنلاند در جریان دیدار با «ماگدالنا اندرسون»، همتای سوئدی خود گفته است که فنلاند ظرف چند هفته آینده تصمیم خود برای عضویت در ناتو را اعلام خواهد کرد.

در مقابل اما وزارت خارجه سوئد گفته است که نمی‌تواند فوری در مورد این موضوع اقدامی انجام دهد. سوئد در این ارتباط گفت: «استکهلم در حال بررسی سیاست امنیتی است که شامل عضویت احتمالی در ناتو است و اعلام نتایج آن تا اواسط ماه مه به طول خواهد انجامید.»

پیشتر نیز، پارلمان فنلاند در ۲۰ آوریل بحث در مورد پیوستن این کشور به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی «ناتو» را آغاز کرده بود.

بر اساس نظرسنجی‌های انجام شده توسط برخی از رسانه‌های فنلاند، ۱۰۰ نماینده پارلمان این کشور تصمیم گرفته‌اند که به عضویت فنلاند در ناتو رأی مثبت دهند.

این نظرسنجی‌ها همچنین نشان می‌دهند که تنها ۱۲ نماینده پارلمان مخالف پیوستن فنلاند به ناتو هستند و دیگر نمایندگان نظر خود را به پس از طرح بحث‌ها موکول کرده‌اند.

مسکو بارها مخالفت خود را با پیوستن فنلاند به ناتو اعلام کرده است. روسیه هزار و ۳۰۰ کیلومتر مرز مشترک با فنلاند دارد. بنابراین اگر هلسینکی به ناتو بپیوندد، مرزهای زمینی بین کشورهای عضو ناتو و روسیه دو برابر شده و به ۲ هزار و ۶۰۰ کیلومتر می‌رسد.

کد خبر 5475294

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha