۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۰:۴۱

جشن روز ملی خلیج فارس در گناوه برگزار شد

جشن روز ملی خلیج فارس در گناوه برگزار شد

گناوه- جشن روز ملی خلیج فارس با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی هنری به همت مؤسسه نیمدری سبز و با همکاری اداره بندر و دریانوردی شهرستان گناوه در پایانه مسافربری دریایی این بندر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، به مناسبت ۱۰ اردیبهشت روز ملی خلیج فارس برنامه جشن این روز با بر اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگ هنری در محل پایانه مسافربری این بندر و در ساحل نیلگون خلیج فارس برگزار شد.

خاطره گویی ناخدایان و دریانوردان از دوران دفاع مقدس، شاهنامه خوانی و اجرای زنده موسیقی محلی و ملی با موضوع خلیج فارس، برگزاری مانور شناورهای و قایق‌های آ تش خوار اداره بندر و دریانوردی و تجلیل از تعدادی از دریانوردان و غواصان محلی در دوران دفاع مقدس از بخش‌های مهم این برنامه بود.

رئیس اداره بندر و دریانوردی گناوه در این مراسم گفت: به مناسبت روز ملی خلیج فارس، جشن بزرگ این روز ملی با همکاری مؤسسه مردم نهاد نیمدری سبز گناوه و اداره بندر و دریانوردی این بندر در پایانه مسافربری این بندر برگزار شد.

داوود بهادری افزود: در این مراسم برنامه‌های متنوعی اجرا شد که اجرای مانور شناورهای آتش خوار اداره بندر و دریانوردی از جمله این برنامه‌ها بود.

محمد مظفری دبیر جشن روز ملی خلیج فارس در گناوه اظهار داشت: اجرای موسیقی پاپ و محلی و آئینی جنوب، خیام خوانی و شاهنامه خوانی از جمله برنامه‌های این جشن بود که هنرمندان گناوه آثار خود را پیرامون خلیج فارس اجرا کردند.

وی گفت: اجرای مانور شناورهای اداره بندر و دریانوردی، بیان خاطرات و تجلیل از تعدادی از ناخدایان و دریانوردانی که با شناورهای خود در دوران دفاع مقدس از بندر گناوه برای جبهه‌های حق علیه باطل مهمات و اسلحه و تجهیزات دیگر حمل می‌کردند و از رزمندگان اسلام پشتیبانی می‌کردند از برنامه‌های متنوع این جشن فرهنگی هنری بود.

جشن روز ملی خلیج فارس در گناوه برگزار شد

مظفری خاطرنشان کرد: چند تن از غواصان که در دوران دفاع مقدس و در طول سال به مردم خدمت می‌کنند نیز در این برنامه ضمن بیان خاطرات خود تقدیر شدند.

وی گفت: استان بوشهر به عنوان سرزمین بزرگ مردانی مانند رئیسعلی دلواری، میر مهنا و نادر مهدوی‌ها در طول تاریخ نماد مبارزه با استعمارگران بوده است لذا روز ملی خلیج فارس باید با شکوه تر و با برنامه‌های منسجم‌تر در این روز ملی پاس داشته شود.

مظفری یادآور شد: استقبال مردم از این برنامه بسیار خوب بود و امیدواریم در سال‌های آینده این برنامه‌ها به صورت ملی و استانی و با حضور همه هنرمندان و مردم و علاقمندان برگزار شود.

کد خبر 5479160

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha