۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۹:۱۱

آغاز اعزام‌ها با جام‌جهانی مادرید؛

حضور شمشیربازان در رویدادی ۲۲۸ نفره با چاشنی حذف و هزینه شخصی

حضور شمشیربازان در رویدادی ۲۲۸ نفره با چاشنی حذف و هزینه شخصی

تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر پنجشنبه عازم اسپانیا می‌شود تا در جام‌جهانی این کشور شرکت کند، این نخستین اعزام ملی‌پوشان سابر در سال جاری است که با پرسش هایی همراه است.

به گزارش خبرنگار مهر، نقطه اتکای فدراسیون شمشیربازی برای نتیجه گیری در رویدادهایی مانند بازی های آسیایی و حتی ورود به المپیک کماکان تیم ملی اسلحه سابر مردان است و به همین دلیل این تیم همچنان محور برنامه ریزی ها در فدراسیون است. حتی اعزام های سال جاری فدراسیون شمشیربازی هم با این تیم آغاز می شود.

قرار است اولین اعزام تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر به مسابقات جام جهانی اسپانیا باشد. رویدادی که همه ساله در مادرید برگزار می شود و ایران هم جزو شرکت کنندگان همیشگی آن به حساب می آید.

برای حضور در این دوره جام جهانی اسپانیا، تیم ملی شمشیربازی ترکیبی چهار نفره را راهی مادرید می کند. علی پاکدامن، محمد رهبری، نیما زاهدی و محمد فتوحی ترکیب تیم اعزامی را تشکیل می دهند. البته در این ترکیب فتوحی تنها شمشیربازی است که خارج از برنامه فدراسیون و با هزینه شخصی مسافر اسپانیا شده است.

اعزام اینچنینی فتوحی که در بازی های المپیک هم حضور داشت به خاطر تغییر نگرش کادر فنی تیم ملی اسلحه سابر و اعمال جوانگرایی در ترکیب این تیم انجام می شود. امین قربانی که هدایت تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر را بر عهده دارد بعد از حضور در جام جهانی مجارستان تصمیم به تغییر تدریجی ترکیب این تیم با محوریت جوانگرایی گرفت. وی این تغییرات را از اولین اعزام سال جاری آغاز کرد.

در همین راستا بدون برگزاری رقابت های انتخابی تیم ملی و تنها با در نظرگرفتن عملکرد شمشیربازان در اردوها و رویدادهای قبلی، بازیکنان جوانی مانند نیما زاهدی و امیرحسین شاکر در کنار علی پاکدامن و محمد رهبری قرار گرفتند تا ترکیب تیم ملی اسلحه سابر را در سفر به مادرید تشکیل دهند.

این در حالی است که در فهرست نهایی منتشر شده برای مسابقات جام جهانی اسپانیا، نام امیرحسین شاکر از ترکیب تیم ایران حذف شده است بدون اینکه ورزشکار دیگری جایگزینش شده باشد.

حضور شمشیربازان در رویدادی ۲۲۸ نفره با چاشنی حذف و هزینه شخصی

بدین ترتیب تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر با ترکیبی چهارنفره که یکی از آنها شخصا هزینه هایش را پرداخت کرده، پنجشنبه تهران را به مقصد مادرید ترک می کند تا در جام جهانی ۲۰۲۲ اسپانیا شرکت داشته باشد.

این رقابت ها از جمعه (۱۶ اردیبهشت ماه) با حضور ۲۲۸ شمشیرباز از ۳۸ کشور آغاز می شود و به مدت سه روز ادامه خواهد داشت. اسپانیا به عنوان میزبان ۲۰ شمشیرباز در مسابقات خواهد داشت. البته تعداد نمایندگان برخی دیگر کشورها هم دست کم از میزبان ندارد مثلا آمریکا، ایتالیا، آلمان، فرانسه و هند کشورهایی هستند که هر یک با ۱۲ شمشیرباز در این جام حاضر خواهند شد.

مجارستان، بریتانیا، کره جنوبی و ژاپن در مادرید ترکیب ۱۱ نفره در اختیار دارند. البته هستند کشورهایی که با حداقل ترکیب و تنها یک شمشیرباز در جام جهانی مادرید حاضر خواهند شد مانند پرتغال، جزایر ویرجین و البته اسرائیل.

به گزارش خبرنگار مهر، دو هفته پس از پایان کار ملی پوشان شمشیربازی ایران در مادرید، آنها در جام جهانی ایتالیا شرکت می کنند. با در نظر گرفتن شرایط ویزایی شمشیربازان احتمالا تیم ملی ایران با همان ترکیب علی پاکدامن، محمد رهبری و نیما زاهدی راهی ایتالیا خواهد شد مگر اینکه شمشیربازی با هزینه شخصی اقدام به مهیا کردن شرایط سفر و حضور در مسابقات کرده باشد.

کد خبر 5480375

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha