۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۵:۰۶

معاون فرهنگی حوزه هنری استان قزوین:

تربیت هنرمند تراز انقلاب اسلامی اولویت حوزه هنری استان قزوین است

تربیت هنرمند تراز انقلاب اسلامی اولویت حوزه هنری استان قزوین است

قزوین-معاون فرهنگی حوزه هنری استان قزوین گفت: تربیت هنرمند تراز انقلاب اسلامی اولویت حوزه هنری استان قزوین است و جشنواره تئاتر«بچه های مسجد» به ما در این زمینه کمک می کند.

به گزارش خبرنگار مهر حمید رضا ملازینل در نشست خبری که صبح شنبه در نگارخانه حوزه هنری قزوین برگزار شد با اشاره به برگزاری جشنواره تئاتر «بچه های مسجد» در استان قزوین اظهار کرد: هنر تئاتر یک هنر تأثیرگذار اجتماعی است چرا که در حضور مردم و کنار آنها شکل می‌گیرد.

معاون فرهنگی حوزه هنری استان قزوین ابراز کرد: نمایش پیوند ناگسستنی با مردم دارد، برای مردم است و از مردم هم برمی آید و در همین راستا تئاتر مردمی «بچه های مسجد» در امتداد این جریان هنری قابل تفسیر است.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد در قزوین اضافه کرد: تئاتر بچه‌های مسجد با مردم و مسجد معنا می‌یابد و برآمده از انقلاب اسلامی است و حوزه هنری به عنوان نهادی برآمده از انقلاب، پرچم دار این مقوله است.

این مسئول تبیین کرد: هنر نمایش به خصوص نمایشی که بتواند در برابر دیده تعداد بیشتری از مخاطبان اجرا شود می‌تواند به خلق مخاطب و ایجاد علاقه مندی و شکوفایی استعدادها بینجامد.

وی ادامه داد: دغدغه تربیت جز رئوس فعالیت‌های ما است و گروهی بودن هنر تئاتر برایمان اهمیت دارد چرا که می‌تواند خروجی‌های مختلف در سایر زمینه‌های هنری نیز داشته باشد که از آن جمله به پرورش بازیگر، نمایشنامه نویس، طراح صحنه، کارگردان و … ختم شود.

ملازینل مطرح کرد: توجه ویژه حوزه هنری به جشنواره تئاتر «بچه های مسجد» در واقع به رسالت ما و سند تحولی حوزه هنری قزوین بازمی گردد که بر پایه این موضوع ما به دنبال تحول آفرینی برآمده از زیست بوم و زمینه ساز تحول در زیست بوم هستیم و تئاتر بچه‌های مسجد می‌تواند خواسته از جهت شناسایی دغدغه زیست بوم و تبدیل آن به محتوای هنری با توجه به سیری که طی می‌کند حائز اهمیت باشد و می‌تواند اتفاقات خوبی رقم بزند.

این مسئول با اشاره به این موضوع که مسجد می‌تواند مرکز تحولات آینده باشد و اجرای تئاتر در مسجد می‌تواند مخاطبان بیشتری را به محیط مساجد بکشاند عنوان کرد: در این راه و برای رسیدن به این تحول و رشد لازم است دستگاه‌های فرهنگی مربوطه نیز پای کار بیایند تا بتوانیم تحول مد نظرمان را رقم بزنیم و یک کار ارزشمند انجام دهیم علاوه بر اینکه این هم افزایی به رشد کیفی و کمی گروه‌ها کمک می‌کند.

وی یادآور شد: تا کنون نیز تلاش‌هایی در این زمینه صورت گرفته ولی همه آنها موردی بوده و دستگاه‌ها به آن به عنوان یک فرایند تحولی و یک رسالت نگاه نکرده اند و ما نیاز داریم این تغییر روند و نگرش رقم بخورد.

معاون فرهنگی حوزه هنری استان قزوین خاطرنشان کرد: تجربه تئاتر یک اتفاق متفاوت است که به رشد سلیقه مخاطب می‌انجامد و اگر بتوانیم توجه خانواده‌ها را به این مقوله جلب کنیم به بزرگ‌تر شدن سبد سهم فرهنگ در سبد خانواده‌ها کمک کرده ایم.

وی در خاتمه با اشاره به این موضوع که تئاتر بچه‌های مسجد از ۱۷ تا ۲۷ اردیبهشت ماه در قزوین برگزار می‌شود، گفت: این رویداد طی سه مرحله به انجام رسیده است با شناسایی استعدادها و ثبت گروه‌های استان قزوین در سامانه جامع جشنواره ۱۲ گروه نهایی از قزوین موفق به اجرای تئاترهای خود در مساجد مختلف سراسر استان شده اند و در نهایت نیز پس از داوری آثار و برگزاری اختتامیه سه اثر منتخب به عنوان آثار برگزیده استان به جشنواره ملی تئاتر بچه‌های مسجد معرفی خواهند شد.

کد خبر 5483836

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha