۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۹:۴۰

در گفت و گو با مهر مطرح شد؛

ضرورت تکمیل ۵ طرح نیمه کاره اولویت دار منابع طبیعی بام ایران

ضرورت تکمیل ۵ طرح نیمه کاره اولویت دار منابع طبیعی بام ایران

شهرکرد- مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به ضرورت اجرای ۵ طرح نیمه کاره در حوزه منابع طبیعی استان، گفت: این طرح ها در سفر ریاست جمهوری مطرح خواهد شد.

اصغر احمدی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه کاهش بارندگی‌ها و افزایش برداشت آ از منابع آبی موجب شده مرغزار شهرکرد در حالت بحرانی قرار گیرد، اظهار کرد: این مرغزار طی چند سال گذشته تبدیل به کانون ریزگرد شده است.

وی با اشاره به آغاز اجرای طرح احیا مرغزار شهرکرد، عنوان کرد: اعتبار اولیه این طرح ۱۵ میلیارد تومان بوده که تا کنون ۹۸۵ میلیون تومان تخصیص یافته است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه این طرح تا کنون ۱۰ درصد پیشرفت داشته است، تصریح کرد: با توجه به افزایش قیمت‌ها برای اجرای این طرح باید ۲۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شود.

احمدی به تکمیل ساختمان منابع طبیعی شهرستان کوهرنگ اشاره کرد و افزود: ساختمان اداره در شهرستان کوهرنگ از سال ۹۴ کلنگ زنی شده است اما تا کنون تنها ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که به منظور تکمیل و بهره برداری از آن هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز است.

وی ادامه داد: استاندارد سازی پد فرود بالگرد در شهرستان لردگان از سال ۹۸ آغاز شده که تا کنون ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مدیر کل منابع طبیعی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه تاکنون ۷۵۰ میلیون تومان اعتبار به این طرح اختصاص یافته است، اعلام کرد: اعتبار مورد نیاز برای اجرای این طرح یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان می‌باشد.

احمدی تجهیز و بازسازی نهالستان‌های شهرکرد و بروجن را از دیگر پروژه‌های اولویت دار استان عنوان کرد و گفت: برای اجرای این مهم چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز است.

وی با بیان اینکه برای بازسازی ساختمان اداره کل منابع طبیعی نیازمند دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان است، مطرح کرد: افزایش کارایی ایستگاه تولید بذر ارجنا شهرکرد در دستور کار قرار دارد که سه میلیارد تومان اعتبار به این طرح باید تزریق شود.

کد خبر 5486794

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha