۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۰:۵۵

گرامیداشت ۵۴ شهید روحانی لرستان؛

مسئولان لرستان با خانواده‌های شهدای روحانی دیدار کردند

مسئولان لرستان با خانواده‌های شهدای روحانی دیدار کردند

خرم‌آباد- در آستانه برگزاری کنگره سراسری شهدای روحانی، نماینده ولی‌فقیه در لرستان و فرمانده سپاه لرستان با خانواده ۳ شهید روحانی در این استان دیدار کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، در آستانه برگزاری کنگره سراسری ۴ هزار شهید روحانی کشور و گرامیداشت ۵۴ شهید روحانی لرستان، مسئولان لرستان با خانواده‌های شهدای روحانی شهید عبدالحسین مبشر، علی عباس حسین پور و شهید شیخ محمد کشوری دیدار کردند.

این دیدار با حضور فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان، نماینده ولی فقیه در لرستان، مدیرکل بنیاد شهید استان، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه، رئیس حوزه‌های علمیه استان و مسئول بسیج طلاب انجام شد.

دیدار با خانواده شهدا مایه افتخار است

حجت الاسلام سید احمد رضا شاهرخی نماینده ولی فقیه در لرستان در دیدار با خانواده شهید علی عباس حسین پور گفت: دیدار با خانواده‌های شهدا و پیشکسوتان ایثار و جهاد و شهادت که همه مدال‌های افتخار را همراه با خود دارند، برای ما مایه افتخار و سر افرازی است.

وی افزود: خانواده شهید حسین پور الگوی یک خانواده جهادگر و پر تلاش هستند که مستحکم در مسیر آرمان‌های اسلامی و دینی ایستاده اند.

نماینده ولی فقیه در لرستان بیان کرد: روحانیت نیز همانطور که در حفظ، بقا و استمرار اسلام نقش و وظیفه بی نظیری داشته اند، در شکل گیری، بقا و استمرار نظام اسلامی همیشه پیش قراول بودند و سردمدار حرکات فرهنگی و جهادی بودند.

حجت الاسلام شاهرخی بیان کرد: صبر، ایثار و مقاومت خانواده شهدا بهترین توشه و پشتیبان برای جمهوری اسلامی بوده و با حمایتشان باعث عزت و سربلندی نظام اسلامی شدند.

وی همچنین در دیدار با خانواده شهید عبدالحسین مبشر گفت: شهید مبشر از شهدای شاخص روحانیت در استان لرستان هستند که بعد از پیروزی انقلاب در مسیر و راه امام (ره) حرکت کردند.

مسئولان لرستان با خانواده‌های شهدای روحانی دیدار کردند

نماینده ولی فقیه در لرستان افزود: در دوره‌ای که استبداد و ظلم و ستم و تیرگی همه جا را فرا گرفته بود و امام را تبعید کرده بودند و کسی نمی‌توانست صدایی از مخالفت بلند کند این شهید روحانی و سید فخر الدین رحیمی پرچم روشنگری را برافراشتند و راه نورانی امام که برگرفته از اسلام ناب بود را در محافل و مساجد و کانون‌ها تبلیغ کردند.

حجت الاسلام شاهرخی با بیان اینکه شهید مبشر از فرهنگیان استان بودند و فقط در مرکز استان خود را محدود نمی‌کردند و به خدمت رسانی در دیگر شهرستان‌ها می‌پرداختند، گفت: شهید مبشر فردی تحصیل کرده بود که خلق و خوی ایشان تاثیرگذار در نسل جوان بود و در تربیت خیلی از جوان‌ها تأثیرگذار بودند.

وی افزود: این شهید گرانقدر بعد از پیروزی انقلاب اولین سرپرست بنیاد شهید بودند و در همه عرصه‌ها در تکاپو و مجاهدت و بدون خستگی فعالیت می‌کردند.

نماینده ولی فقیه در لرستان همچنین در دیدار با خانواده شهید شیخ محمد کشوری گفت: روحانیت همیشه با فعالیت‌های تبلیغی، محراب، منبر، نماز جماعت و مردم‌داری و صلح فی ما بین پیش قدم در حرکت به سوی آرمان‌ها و ارزش‌های دینی بودند.

وی افزود: روحانیون در تشکیل نظام اسلامی و استمرار نظام اسلامی حضور پر رنگ داشته اند، روحانیون آن نسل در تبلیغ معارف اسلامی، آموزه‌های دینی، همراهی با امام فعال بودند و شهید کشوری نیز مزد زحمات خود که همان شهادت در این مسیر است را گرفت.

روحانیت با صداقت به تبلیغ می‌پرداختند

سردار مرتضی کشکولی فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان نیز در این دیدارها با بیان اینکه انقلاب ما انقلاب اسلامی و رهبران دینی ما روحانیت هستند، افزود: روحانیت با صداقت به تبلیغ می‌پرداختند و همیشه پیش قدم بودند و خودشان در این مسیر به شهادت رسیدند.

وی با اشاره به اینکه لرستان ۵۴ شهید روحانی دارد که در تمام عرصه‌ها فعال بوده اند، بیان کرد: در امر به معروف، امنیت، دفاع مقدس و هر عرصه‌ای که نیاز به حضور بوده، روحانیت در خط مقدم بوده است.

کد خبر 5487001

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha