۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۵:۴۱

در قبال تحریم نفت روسیه؛

کی یف: اروپایی ها در اقتصادشان از خودگذشتگی نشان دهند

کی یف: اروپایی ها در اقتصادشان از خودگذشتگی نشان دهند

سفیر اوکراین در اتحادیه اروپا از اعضای این اتحادیه خواست همبستگی خود علیه روسیه را در عمل و با تحریم نفتی مسکو نشان دهند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از یورونیوز، «وسوولود چنتسوف» سفیر اوکراین در اتحادیه اروپا می‌گوید کشورهای اتحادیه اروپا باید خود را برای ازخودگذشتگی در اقتصادشان در تصویب ممنوعیت واردات نفت از روسیه آماده کنند.

در خلال بن بست دیپلماتیک در اتحادیه اروپا بر سر بسته پیشنهادی برای تحریم نفت روسیه، سفیر اوکراین گفت: تصور می‌کنیم همبستگی که پیشتر اعلام شده، باید درعمل خود را نشان دهد. تاکنون اتحادیه اروپا بر سر تحریم‌ها کاملاً متحد بوده است. ما امیدواریم بحران مربوط به تحریم نفتی نیز مرتفع شود.

چنتسوف افزود که ما از تصمیم گیرندگان در مجارستان و در کشورهای دیگر انتظار داریم. آنها انسان هستند واز آنچه در اوکراین می‌گذرد آگاهند. بنابراین برای جلوگیری از روسیه، تصورم بر اینست که کشورهای عضو اتحادیه اروپا نیز باید برای فداکاری‌های خاص از جمله فداکاری‌های اقتصادی آماده باشند.

روز گذشته نیز، «ولادیمیر زلنسکی» رئیس جمهور روسیه بسط تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه را خواستار شد.

کشورهای اتحادیه اروپا هنوز نتوانستند بر سر جدول زمانی بلندپروازانه پیش بینی شده توسط کمیسیون اروپا برای حذف تدریجی نفت خام روسیه ظرف شش ماه و تمام محصولات نفتی پالایش شده تا پایان سال به توافق نظر دست یابند.

بروکسل از هفته گذشته اعلام کرده در ادامه تحریم‌های بروکسل علیه مسکو در پاسخ به عملیات نظامی در اوکراین، بسته ششمی را برنامه ریزی کرده است. با این حال اعضای این اتحادیه کماکان از دستیابی به توافق بر سر بسته جدید، که گفته می‌شود تحریم‌های نفتی علیه روسیه را هم شامل خواهد شد، ناکام مانده اند.

اخیراً مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد در قبال تحریم گاز روسیه باید احتیاط کرد چرا که صنایع پتروشیمی اروپا بدون گاز قادر به ادامه فعالیت خود نیستند.

کد خبر 5487586

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha