۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۶:۰۷

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین:

۹۰ خانه هلال در استان قزوین فعال است

۹۰ خانه هلال در استان قزوین فعال است

قزوین _ مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین گفت :۹۰ خانه هلال در استان وجود دارد که در صورت بروز حادثه در کمترین زمان امداد رسانی توسط این خانه‌ها انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر حسن آصفی در نشست خبری هفته هلال احمر و صلیب سرخ که پیش از ظهر شنبه در سالن جلسات هلال احمر برگزار شد اظهار کرد: در سفر ریاست جمهور به استان قزوین ۳۰ میلیارد تومان به پروژه نیمه تمام پایگاه هلال احمر در انجیلاق و ۱۰ میلیارد تومان برای تجهیز و تکمیل پروژه‌ها و پایگاه‌های امداد هلال احمر اختصاص داده شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین بیان کرد: حدود ۵۰ میلیارد تومان نیز از بودجه ملی جمعیت در سفر آقای کولیوند به پروژه انجیلاق اختصاص داده شد که امیدواریم بتوانیم هرچه زودتر شاهد تکمیل این پروژه باشیم.

وی افزود: پروژه انجیلاق با توجه به ظرفیت استانی جزو مهم‌ترین پروژه‌ها محسوب می‌شود زیرا علاوه بر دسترسی به تمام شهرستان‌ها برای ارائه خدمات بهتر، تمام امکانات و تجهیزات را در یک جا مستقر می‌کند برای مثال هم‌اکنون بالگرد هلال‌احمر در فرودگاه جهاد کشاورزی مستقر است اما در این پروژه علاوه بر انبار ذخیره احتیاطی، خوابگاه‌ها، مجموعه‌های آموزشی، ذخیره سوخت احتیاطی و لجستیک خودروها آشیانه‌ای برای بالگرد نیز تعریف شده است.

این مسئول با بیان اینکه تاکنون ۱۵ میلیارد برای پروژه انجیلاق تخصص یافته است ابراز کرد: طرح سفیران بشر دوستی از جمله طرح‌های مهمی بود که از جانب قزوین برای اجرایی شدن در سطح ملی و بین المللی پیشنهاد شد و مصوبات بین المللی شدن آن نیز انجام شد که این طرح بر اساس و مبنای هلال احمر یعنی بشر دوستی، صلح و صمیمیت استوار است و سبب می‌شود نگاه جهان به اسلام تغییر پیدا کند.

وی ادامه داد: طرح سفیران بشر دوستی به دبیری استان قزوین آغاز شد و در سطح ملی نیز مورد استقبال قرار گرفت و حال تلاش ما برگزاری این طرح در سطح بین المللی است زیرا به این اعتقاد داریم که اگر قرار است صحبتی از بشر دوستی، صلح و مهربانی طبق شعارهای هلال احمر و صلیب سرخ به میان بیاید، این صحبت‌ها از کشور ما به عنوان یک کشور اسلامی که مسیر پیامبر مهربانی‌ها را در پیش گرفته به میان بیاید.

این مسئول تصریح کرد: طرح "رفیق خوشبخت ما" با پیشنهاد استان قزوین اجرایی و به جمعیت هلال احمر پیشنهاد داده شد تا در کنار اجرای آن در سطح ملی در سطح بین‌المللی نیز این مطرح شود چرا که این طرح در راستای تمجید از سردار سلیمانی بوده و سردار سلیمانی مصداق و الگو عملی شعارهای صلیب سرخ است.

وی با اشاره به اینکه مجموعه خیرین در هلال احمر تشکیل شده است مطرح کرد: با حمایت و همراهی مردم و مجموعه خیرین اتفاقات خوبی در خصوص زلزله کرمانشاه و سیل لرستان رقم خورد که این امر سبب شد تا استان قزوین سومین استان در راستا جمع‌آوری کمک‌های مردمی در حوادث لرستان باشد که این نشان دهنده جلب اعتماد مردم است.

این مسئول تاکید کرد: در سال ۱۴۰۰ در حوزه مدد کاری، دارو و درمان ۴ میلیارد ۸۷۰ میلیون پرداخت و ۳ هزار و ۷۰۰ بسته معیشتی اهدا شد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه داروخانه قزوین جز دو داروخانه برتر کشور است گفت: در حال حاضر وضعیت لجستیک و انبار ما که در گذشته شرایط خوبی نداشت از وضعیت مطلوب‌تری برخوردار است اگرچه با سطح ایده آل فاصله‌هایی وجود دارد اما نسبت به گذشته ارتقا داشته است.

این مسئول با اشاره به اینکه هر مجموعه خیرین برای یک محله کم برخوردار اختصاص دارد تصریح کرد: ۹۰ خانه هلال در استان وجود دارد که اتفاقات خوبی از جمله سازماندهی خیرین، انبار ذخیره احتیاطی مورد نیاز و بررسی شرایط هر منطقه و حل مسائل موجود در آن در این خانه‌ها اتفاق می‌افتد و در صورت بروز حادثه در کمترین زمان امداد رسانی توسط این خانه‌ها انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه ۱۵ پایگاه ثابت جاده‌ای، یک پایگاه کوهستانی، یک پایگاه هوایی و شش پایگاه موقت در استان وجود دارد عنوان کرد: از جمله برنامه‌های ما در هفته هلال احمر و صلیب سرخ استقرار بیمارستان صحرایی در شهرستان البرز در روزهای یکشنبه و دوشنبه است که اقداماتی نظیر خدمت رسانی پزشکی، تیم سحر جوانان در راستا حمایت‌های روانی، مددکاری اجتماعی، آموزش اقدامات اولیه امدادی و عضوگیری در طی این دو روز انجام می‌شود.

این مسئول تشریح کرد: اقداماتی نظیر دیدار با خانواده شهدا، دیدار با خانواده کارکنان هلال‌احمر، میثاق با شهدا و تجلیل از خانواده شهدا امدادگر از دیگر برنامه‌های ما در این هفته بود.

وی افزود: با توجه به اینکه بحث امدادرسانی یک بحث تخصصی و علمی است مؤسسه علمی کاربردی هلال احمر با رشته‌های متنوع در حال فعالیت است و رشته مددکاری اجتماعی پس از بحران با محوریت مؤسسه علمی و کاربردی هلال احمر در مقطع کارشناسی به تأیید وزارتخانه رسیده و همچنین دو رشته جدید دیگر با عنوان دیپلماسی بشر دوستی هم به تأیید آموزش عالی رسیده است.

آصفی در پایان با بیان اینکه مدت زمان رسیدن نیروهای امداد به صحنه حادثه ۶ دقیقه و ۳۶ ثانیه است و لزوم آموزش‌های اولیه امداد رسانی برای عموم مردم وجود دارد گفت: هدف ما جلب اعتماد مردم، آموزش و فرهنگ‌سازی اقدامات اولیه امدادی و تعریف شعارهای صلیب سرخ از زبان ایران به سایر کشورها برای تغییر نگاه آن‌ها است.

کد خبر 5489706

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha