۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۰:۱۱

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی چهارمحال و بختیاری:

قیمت نان در چهارمحال و بختیاری افزایش نخواهد یافت

قیمت نان در چهارمحال و بختیاری افزایش نخواهد یافت

شهرکرد- مدیر کل امور اقتصادی و دارایی چهارمحال و بختیاری کفت: قیمت نان برای مصرف‌کنندگان نهایی در اجرای طرح هوشمندسازی یارانه ها امسال افزایش نخواهد یافت.

به گزارش خبرگزاری مهر، تهمتن عبداللهی با اشاره به ضرورت تغییر نحوه پرداخت یارانه کالاهای اساسی و ساماندهی یارانه‌ها در طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها، اظهار کرد: استفاده از ارز ترجیحی و پرداخت یارانه موجب ایجاد انحراف در توزیع یارانه و قاچاق در زنجیره تولید و مصرف می‌شود.

وی عنوان کرد: اجرای طرح هوشمند سازی یارانه‌ها به این معنا نیست که یارانه‌ای که به مردم پرداخت می‌گردد، حذف شود بلکه ساماندهی یارانه‌ها در حال انجام است.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی چهارمحال و بختیاری مطرح کرد: در فرآیند جدید تنها نوع پرداخت تغییر می‌کند و کارایی بیشتر خواهد شد.

عبداللهی در خصوص حذف ارز ترجیحی آرد و تأثیر آن بر قیمت نان، گفت: قیمت نان در این طرح افزایش نخواهد یافت بلکه در این طرح دولت می‌خواهد بدون تغییر قیمت نان فقط یارانه آرد را به نانوایی‌ها پرداخت کند.

وی افزود: این کار نیز بر اساس تراکنش‌های نانوایی‌ها و تعداد نان فروخته شده انجام خواهد شد که این مهم موجب از بین رفتن قاچاق آرد می‌شود.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: دولت بر اساس قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور موظف است که با فراهم آوردن زیرساخت‌های فنی و بانکی که به وزارت امور اقتصادی و دارایی محول گردیده است، فرآیند اصلاح یارانه‌ها را برای کلیه کالاهای مشمول با اولویت یارانه نان سنتی اجرایی کند.

عبداللهی ادامه داد: برای تضمین امنیت غذایی مردم لازم بود تا این کار در حوزه نان انجام شود، که اجرای آزمایشی این طرح در استان زنجان آغاز گردیده و در صورت نهایی شدن، در آینده این طرح در کل کشور اجرا خواهد شد.

کد خبر 5490154

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha