۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۵:۵۱

معاون وزیر علوم:

دانشگاه‌ها باید نظام ارزشی و فرهنگی ثابت داشته باشند

دانشگاه‌ها باید نظام ارزشی و فرهنگی ثابت داشته باشند

مشهد ـ معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: دانشگاه‌ها باید نظام ارزشی و فرهنگی ثابت داشته باشند و فضیلت‌ها باید در دانشگاه زنده شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی باقر طاهری‌نیا ظهر پنجشنبه در همایش ملی مدیریت دانش و کسب و کارهای الکترونیکی با رویکرد اقتصاد مقاومتی در مشهد اظهار کرد: دانشگاه‌های نسل آینده باید فرامولفه‌ای باشند و تاریخ انقضا نداشته باشند، دانشگاه‌ها باید نظام ارزشی، فرهنگی ثابت داشته باشند و فضیلت‌ها باید در دانشگاه زنده شود.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تاکید کرد: باید در دانشگاه‌ها شبکه سازی ایجاد و نظام استاد - شاگردی تقویت شود.

وی گفت: توجه به تقویت تفکر در دانشگاه‌ها ضروری است، علم بدون فکر مشکل‌ساز شده و می‌تواند به تولید سلاح کشتارجمعی بینجامد.

طاهری‌نیا افزود: آنچه قبل از درس نیاز است، خردورزی است و به گفته رئیس دانشگاه هاروارد، اکنون دانشگاه‌ها نقش تربیتی خود را فراموش کرده‌اند.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اظهار کرد: نسل نخست دانشگاه‌ها، آموزش محور و نسل‌های بعدی شامل دانشگاه پژوهش محور، دانشگاه مسؤولیت پذیر و دانشگاه کارآفرین بود.

وی گفت: مطالعه تاریخ علم در کشور حاکی از فراز و فرود ما در این عرصه است، در دورانی در قله علم جهان بودیم و در دورانی نیز دانشمندان ما آواره بوده‌اند.

طاهری‌نیا افزود: هرگاه عالمان محترم شمرده شدند و فضای آزاداندیشی در محافل علمی وجود داشت، علم توسعه یافت و هرکجا که مورد بی‌مهری واقع شدند، دانشمندان آواره شدند.

گفتنی است همایش ملی مدیریت دانش و کسب و کارهای الکترونیکی با رویکرد اقتصاد مقاومتی امروز به میزبانی مؤسسه آموزش عالی فردوس در مشهد برگزار شد.

کد خبر 5494176

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha