۸ خرداد ۱۴۰۱، ۱۵:۲۳

استاندار مرکزی:

مراکز پر رفت و آمد استان مرکزی باید ایمن سازی شود

مراکز پر رفت و آمد استان مرکزی باید ایمن سازی شود

اراک_ استاندار مرکزی خواستار ایمن سازی مراکز پر رفت و آمد استان شد و گفت: هیچ کوتاهی در این زمینه پذیرفته نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، فرزاد مخلص الائمه صبح یکشنبه در جلسه شورای پدافند غیر عامل استان مرکزی اظهار کرد: استانداری مرکزی نسبت به ایفای تعهدات و دستگاه‌های اجرایی و حقوق مردم مسئول است و شهرداری‌ها در این مهم در خط مقدم قرار دارند و هیچ‌گونه کوتاهی در این زمینه پذیرفته نیست.

وی افزود: حوادث تلخی نظیر پلاسکو و متروپل زنگ خطری برای مسئولان، مالکان، ناظران و مدیرانی است که با کوتاهی از کار ساختمان‌هایی ناایمن می‌سازند و با جان مردم بازی می‌کنند.

استاندار مرکزی عنوان کرد: تمامی مالکان ساختمان‌های غیر ایمن به طور حتم مسئول هستند و از آنان بازخواست می‌شود و منتظر حادثه نخواهیم ماند و با شتاب مؤثر باید به سراغ این ساختمان‌ها رفت.

مخلص الائمه ادامه داد: وقوع این حوادث موجب می‌شود کشور در زمینه ایمن سازی و جلوگیری از وقوع حوادث چند قدم به جلو حرکت کند تا قبل از اینکه اتفاق تلخی رخ دهد جلوی آن با ایمن سازی گرفته شود.

مراکز پر رفت و آمد استان مرکزی باید ایمن سازی شود

وی ادامه داد: مشاهدات عینی ما از سطح شهر می‌گوید برخی مراکز خرید، درمانی و ساختمان‌هایی که مردم بیشترین سر و کار را با آنها دارند ناایمن هستند که با اولویت ساختمان‌های پرخطر عمومی باید مقداری از درآمدهای حاصله در این مکان‌ها برای ایمن سازی صرف شود تا تحرکی به نفع مردم در این استان انجام شود.

استاندار مرکزی با بیان اینکه پاساژ طلای اراک ناایمن است و سریعاً باید ایمن سازی شود، گفت: پس از وقوع حوادث تلخی مانند ساختمان متروپل، مسئولان به دنبال سندسازی مبنی بر انجام دادن وظایف خود هستند که باید این به صورت اصولی کار ایمن سازی این مراکز پرخطر انجام شود.

مخلص الائمه صدور هشدارهای کتبی توسط مسئولان برای پیشگیری از وقوع حادثه را ضروری دانست و گفت: آتش نشانی و دستگاه‌های مسئول باید وظایف خود را در قالب تشریفات اداری و صدور هشدارها در خصوص ساختمان‌های ناایمن و نقاط حادثه خیز که جان مردم را به خطر میندازد را انجام دهند.

کد خبر 5501970

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha