۸ خرداد ۱۴۰۱، ۱۴:۲۹

در نشست خبری هفته بدون دخانیات عنوان شد؛

کودکان در مقابله با دخانیات بی دفاع هستند

کودکان در مقابله با دخانیات بی دفاع هستند

مدیرکل سلامت شهرداری تهران، با عنوان این مطلب که کودکان ما در مقابله با دخانیات بی دفاع هستند، گفت: ۲۰ هزار نفر در محلات تهران به عنوان گروه کنش‌گر حوزه دخانیات فعالیت می کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، حمید صاحب، روز دوشنبه در نشست خبری که به مناسبت هفته ملی مبارزه با دخانیات در وزارت بهداشت برگزار شد، اظهار داشت: مسائل محیطی در گرایش به پدیده شوم دخانیات مهم هستند و ما باید دسترسی مردم به خدمات سلامت محور را تسهیل کنیم و دسترسی آنها به رفتار پرخطر را دور کنیم. مصرف سیگار امری عارضی در انسان است و اینکه چگونه در انسان عارض می‌شود، امر مهمی است.

وی افزود: تمام خوراکی‌های مصرفی انسان، آشامیدنی و خوردنی نیست و آنچه ما درک می‌کنیم هم جزو منش انسان خواهد شد، ما باید به آموزش‌هایی که به نوجوانان می‌دهیم توجه کنیم. مهم است که جلوی کودکان سیگار نکشیم و شکل و ماهیت توهمی سیگار کشیدن جلوی کودکان محدود شود.

صاحب تاکید کرد: ۳۵۳ محله به عنوان خانه سلامت در شهر تهران داریم و همه خانه‌های سلامت در موضوع مبارزه با دخانیات فعال هستند و مهمترین کار کانون مردمی است که مردم توانمند شوند و از خودشان مراقبت کنند. حدود ۲۰ هزار نفر در محلات به عنوان گروه کنش‌گر در حوزه دخانیات فعال هستند. در شهر تهران برنامه‌های متنوعی برای پیشگیری از مصرف دخانیات داریم. کودکان ما در زمینه مقابله با دخانیات بی دفاع هستند.

وی تاکید کرد: در مساجد برنامه سه شنبه سلامت برگزار می‌شود و کافه بدون دخانیات افتتاح می‌شود. در عین حال جشنواره متعدد "نه" به دخانیات هم داریم.

مدیر کل سلامت شهرداری تهران با اشاره به شعار هفته دخانیات افزود: شعار این هفته اراده‌ها روشن، سیگارها خاموش است و به همین سبب از همه شهروندان تقاضا داریم برای پیوستن به پویش‌های مختلف این هفته همراه ما باشند.

صاحب با اشاره به اهداف این هفته در شهرداری تهران گفت: توانمند سازی مردم محلات به منظور اصلاح شیوه زندگی و کاهش رفتارهای پر خطر و مشارکت در برنامه های کنترل دخانیات در سطح محلات و ایجاد بستر لازم جهت ترک مصرف مواد دخانی، حساس سازی شهروندان نسبت به حقوق شهروندی خود، ارتقای سطح سواد شهروندان نسبت به دود تحمیلی، مطالبه گری و جلب مشارکت شهروندان در حوزه مبارزه با مصرف دخانیات در بوستان‌ها و اماکن عمومی، استفاده از نیروهای مردمی در محلات شهر تهران جهت اجرای مؤثر قوانین کنترل دخانیات برای ایجاد محله بدون دخانیات، ایجاد ساختارهای شهری بدون دخانیات شامل محیط‌های سازمانی شهرداری تهران-پارک‌ها، ساختمان‌ها و میادین و مراکز تجاری، محیط‌ها ی شغلی و…، و ایجاد شهری بدون دخانیات از اهداف این هفته است.

وی با اشاره به سایر برنامه‌های این هفته اظهار کرد: برگزاری راهپیمایی نمادین اعتراض کودکان در خصوص عدم مصرف مواد دخانی با شعار "نه به سیگار"، افتتاح کافه بدون دخانیات، چالش"نه به دخانیات"، اجرای پویش زمین بدون ته سیگار، اجرای مسابقه نامه‌ای برای ترک سیگار به فرد سیگاری و…، از مهمترین برنامه‌ها است.

کد خبر 5502035

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha