۹ خرداد ۱۴۰۱، ۱۷:۴۴

با حضور ۷ هزار سرباز؛

ناتو در دریای بالتیک رزمایش برگزار خواهد کرد

ناتو در دریای بالتیک رزمایش برگزار خواهد کرد

سازمان پیمان آتلانتیک شمالی پنجاه و یکمین رزمایش دریایی عملیات بالتیک موسوم به «بالتاپس-۲۲» را در روزهای ۵ تا ۱۷ ژوئن به میزبانی سوئد برگزار می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه نِیوال تکنولوژی، سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) پنجاه و یکمین رزمایش دریایی عملیات بالتیک موسوم به «بالتاپس-۲۲» را با حضور ۷ هزار نظامی در روزهای ۵ تا ۱۷ ژوئن (۱۵ تا ۲۷ خرداد ماه) برگزار خواهد کرد.

بر اساس بیانیه منتشر شده توسط دبیرخانه این سازمان نظامی، در این رزمایش کشورهای ترکیه، بلژیک، بلغارستان، دنمارک، استونی، فنلاند، فرانسه، آلمان، لتونی، لیتوانی، هلند، نروژ، لهستان، سوئد، انگلیس و آمریکا شرکت خواهند کرد.

در بیانیه صادره از سوی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی در این خصوص آمده است که در رزمایش مذکور ۴۵ کشتی، دست‌ کم ۷۵ هواپیما و تقریبا ۷ هزار پرسنل نظامی مشغول به فعالیت خواهند بود.

در این بیانیه هدف از انجام رزمایش بالتاپس-۲۲ تقویت توانایی ناتو برای حفاظت از آزادی ناوبری و امنیت در منطقه بالتیک ادعا شده است!

اولین رزمایش «بالتاپس» ناتو در سال ۱۹۷۲ برگزار شده و همه ساله نیز تکرار می‌ شود.

امسال کشور میزبان این رزمایش سوئد خواهد بود.

در همین رابطه، وبگاه مذکور اعلام کرد که «جان کربی» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) از برگزاری رزمایش مذکور دفاع کرده و مدعی ایجاد آمادگی نیروها برای دفاع از این منطقه شده بود.

علیرغم اینکه هدف ناتو از از رزمایش نظامی مذکور، حفاظت از آزادی ناوبری و امنیت در منطقه بالتیک ادعا شده است؛ اما با توجه به تحولات اوکراین، چنین رزمایشی در راستای اقدام علیه روسیه نزدیک مرزهای این کشور به شمار می آید.

کد خبر 5503127

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha