۱۸ خرداد ۱۴۰۱، ۱۱:۲۸

فردا پنجشنبه؛

نشست «نظام دانش در عصر دیجیتال» برگزار می‌شود

نشست «نظام دانش در عصر دیجیتال» برگزار می‌شود

کتاب «وضعیت دیجیتال و نظام دانش» در نشست «نظام دانش در عصر دیجیتال» فردا پنجشنبه نوزدهم خرداد در مؤسسه انسان شناسی و فرهنگ بررسی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، جلسه چهل و چهارم مؤسسه انسان شناسی و فرهنگ درباره کتاب «وضعیت دیجیتال و نظام دانش» فردا پنجشنبه ۱۹ خرداد برگزار می‌شود و حامد طاهری‌کیا عضو هیئت علمی مؤسسه مطالعات فرهنگی و اجتماعی نویسنده کتاب، به پرسش‌های مخاطبان پاسخ می‌دهد.

هدف اصلی این‌کتاب، بازخوانی وضعیت مدرن برای رسیدن به تبیین وضعیت دیجیتال و طرح کردن نظام دانش است. جهان مدرن را می‌توان به وسیله مطالعه شیوه‌هایی که سیاست‌ها، فرهنگ‌ها و اقتصادها به یکدیگر پیوند خوردند بررسی کرد. پس از دوران نوزایی و گذار از قرون تاریک وسطی، بشر در برابر جهان هستی ایستاد و درباره خودش و نیروهای شکل‌دهنده آن پرسش کرد. عصر روشنگری را باید دوره جست‌وجو و تلاش برای روشن کردن وضعیت تاریخی شیوه‌های پیوند خوردن نیروهای جهان هستی به یکدیگر دانست.

از این رو هر موقعیت مدرنی ناگزیر است تا درباره شیوه‌های تاریخی پیوند خوردن نیروهای جهان هستی و جهان اجتماعی بپرسد و پیرامون آن نوآوری کند و این نظام دانش مدرن را شکل می‌دهد. بدین ترتیب عصر و وضعیت دیجیتال دوره‌ای تازه از تاریخ مدرن است که حقیقت و نظام دانش دچار تحول شده است. زیرا نیروی غیرانسانی ماشین دیجیتال، زبان الگوریتم، هوش مصنوعی، نرم‌افزارها و اپلیکیشین‌ها آنچنان وضعیت پیوند نیروهای شکل‌دهنده جهان را تغییر داده‌اند که نیاز است درباره ایده مدرنیته و نظام دانش بازاندیشی کرد.

این‌نشست فردا پنجشنبه ۱۹ خرداد از ساعت ۱۵ برگزار و به صورت زنده از صفحه رسمی انسان‌شناسی و فرهنگ پخش می‌شود.

کد خبر 5509174

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha