۲۶ خرداد ۱۴۰۱، ۱۱:۱۴

استاندار سمنان:

تسهیل شرایط فروش صنایع دستی استان سمنان/ بازارچه‌ها ایجاد شوند

تسهیل شرایط فروش صنایع دستی استان سمنان/ بازارچه‌ها ایجاد شوند

سمنان- استاندار سمنان از تسهیل شرایط فروش صنایع دستی استان به مثابه یک راهبرد مهم در توسعه اقتصاد به خصوص روستایی خبر داد و گفت: ایجاد بازارچه‌های صنایع دستی دنبال می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد رضا هاشمی صبح پنجشنبه در نشستی با فعالان صنایع دستی استان سمنان به میزبانی استانداری با اشاره به مشکلات هنرمندان این حوزه در استان، بیان کرد: مطالبات، مباحث و مسائل مطرح شده از سوی هنرمندان صنایع دستی استان طی نشست‌های مستمر با حضور مدیران کل مربوطه استان پیگیری خواهد شد.

وی افزود: استان سمنان در بحث میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از پتانسیل‌های بسیار غنی برخوردار است که نیاز است به صورت ویژه معرفی و شناسانده شود.

حمایت از هنرمندان

استاندار سمنان همچنین گفت: راه اندازی نمایشگاه و بازارچه صنایع دستی در راستای ایجاد زمینه و تسهیل در فروش برای فعالان این بخش و ارتقا فرصت‌های اقتصادی این حوزه امری حائز اهمیت بوده و ضرورت دارد انجام گیرد.

هاشمی از تسهیل شرایط فروش صنایع دستی استان به مثابه یک راهبرد مهم در توسعه اقتصاد به خصوص روستایی خبر داد و ابراز داشت: زیرساخت‌های فروش صنایع دستی در استان به منظور معرفی و حمایت از فعالان این بخش، به صورت جدی در دستور کار قرار داشته باشد.

وی با اشاره به نقش صنایع دستی در کاهش مهاجرت و توسعه اشتغال روستایی و شهری، افزود: فعالان صنایع دستی در بحث ایجاد فرصت‌های شغلی نقش مؤثری دارند، لذا حمایت از این حوزه امری حائز اهمیت است

کد خبر 5515856

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha