۲۹ خرداد ۱۴۰۱، ۱۱:۰۱

علوی در تذکری مطرح کرد؛

تخریب حوض خانه لرزاده به علت جلوگیری از صدمه به خانه انجام شد

تخریب حوض خانه لرزاده به علت جلوگیری از صدمه به خانه انجام شد

رئیس کمیته گردشگری شورای شهر تهران با اشاره به پیگیری موضوع تخریب حوض خانه استاد لرزاده گفت: این تخریب به علت جلوگیری از نم کشیدگی ساختمان و مرمت خانه انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، سید احمد علوی در ابتدای جلسه هفتاد و یکم شورای شهر تهران در تذکراتی به موضوع باغ کتاب، خانه استاد لرزاده و ضبط کلیپ در بهشت حضرت زهرا (س) پرداخت و در خصوص باغ کتاب گفت: قبلاً هم در تذکری موضوع بهره‌برداری هر چه سریع‌تر از ۹ سینمای باغ کتاب را مطرح کرده بودم.

رئیس کمیته گردشگری شورای شهر تهران ادامه داد: شهرداری تهران در این خصوص پاسخی نداد و حیف است که سرمایه‌های شهر بدون استفاده باشند، بهتر است با شروع تابستان بهره‌برداری از سینماها آغاز شود تا شهروندان بتوانند از آن‌ها استفاده کنند.

وی در ادامه و در خصوص تخریب حوض خانه استاد لرزاده گفت: موضوع در کمیته میراث فرهنگی و گردشگری پیگیری و مشخص شد تخریب با نظر کارشناسی و در جهت حفظ بنا بوده است.

علوی با بیان اینکه این تخریب یکبار نیز در زمان حیات مرحوم لرزاده صورت گرفته بود گفت: حوض و باغچه سبب نم کشیدگی ساختمان شده است؛ بنابراین هر دو برای اصلاح و مرمت تخریب شدند.

وی تاکید کرد: ما در کمیته میراث فرهنگی و گردشگری حتماً نظارت می‌کنیم تا حوض و باغچه به همان شکل قبلی بنا شوند.

عضو شورای شهر تهران در ادامه در تذکری به موضوع کلیپ بهشت زهرا (س) اشاره کرد و گفت: شهرداری و سازمان بهشت زهرا (س) توضیحاتی دادند اما بهتر است مراقبت کنیم تا چنین اتفاقاتی رخ ندهد که بخواهیم توضیح دهیم.

کد خبر 5517953

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha