۱۳ تیر ۱۴۰۱، ۱۵:۰۵

معاون توسعه مدیریت سازمان فنی و حرفه ای کشور خبر داد؛

اختصاص ۲۰۰ میلیارد تومان برای توسعه فنی و حرفه ای در کردستان

اختصاص ۲۰۰ میلیارد تومان برای توسعه فنی و حرفه ای در کردستان

سنندج- معاون توسعه مدیریت سازمان فنی و حرفه ای کشور گفت: در جریان سفر ریاست جمهوری ۲۰۰ میلیارد تومان برای توسعه فنی و حرفه ای کردستان اختصاص خواهد یافت.

به گزارش خبرنگار مهر، امیر میمنت آبادی روز دوشنبه در اولین جلسه شورای مهارت استان کردستان در سنندج، اظهار داشت: سال جاری بدون شک سال تحول و تبیین اساسی در حوزه فنی و حرفه‌ای کشور و استان خواهد بود.

وی افزود: در سفر ریاست جمهور به استان کردستان اعتبار خوبی بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان برای فنی و حرفه‌ای استان مصوب شده که حدود ۱۵۰ میلیارد تومان آن برای تجهیز کارگاه‌ها و زیر ساخت‌های دولتی خواهد بود و تحول اساسی در این راستا صورت می‌گیرد.

معاون توسعه مدیریت سازمان فنی و حرفه‌ای کشور بیان کرد: در راستای اقدامات مجلس شورای اسلامی اعتبار مناسبی بالغ بر ۸۰۰ میلیارد تومان برای کشور در بخش غیر دولتی فنی و حرفه‌ای در نظر گرفته شده که تعداد آموزشگاه‌های غیردولتی باید از ۱۳ هزار به ۱۹ هزار آموزشگاه ارتقا یابد.

میمنت آبادی خاطرنشان کرد: زمان صدور مجوزهای فنی و حرفه‌ای از حداقل ۶ ماه به ۳ روز رسیده و مانعی در خصوص تشکل‌های دولتی و غیر دولتی آموزشگاه‌های آزاد در سطح استان کردستان وجود ندارد.

وی مهارت آموزی در محیط کار را بسیار ضروری دانست و گفت: مهارت آموزی در محیط واقعی کار یا همان استاد و شاگردی بسیار کارآمد و مؤثر است و از ظرفیت‌های آموزشی محیط کار باید استفاده شود.

معاون توسعه مدیریت سازمان فنی و حرفه‌ای کشور عنوان کرد: یکی از دلایل پیش نرفتن این طرح در گذشته ناهماهنگی در میان دستگاه‌های اجرایی، عدم تعیین تکلیف بیمه تأمین اجتماعی و حضور بازرسان کار بود که هم‌اکنون همه موانع رفع شده و توسط وزیر کار و رفاه اجتماعی به استانداران ابلاغ شده و در حال اجرا است.

میمنت آبادی با ذکر اینکه مستندات قانونی برای زیرساخت مهارت آموزی محیط کار مهیاست، اظهار داشت: مهارت آموزی می‌تواند مجموعه‌ای از دانش، مهارت و سایر توانمندی‌های مورد نیاز برای احداث شغل و راه اندازی کسب و کار تولیدی و تحقیقاتی کسب کند.

وی خاطر نشان کرد: در استان کردستان ظرفیت خوبی در بخش تشکل‌ها به ویژه تشکل‌های خصوصی، تعاونی‌ها و اصناف وجود دارد و انتظار داریم اتاق بازرگانی، اتاق تعاون، اتاق اصناف و تشکل‌های صنفی این موضوع را جدی بگیرند.

معاون توسعه مدیریت سازمان فنی و حرفه‌ای کشور افزود: متأسفانه متوسط بیکاری استان کردستان است از متوسط کشور بالاتر است و باید تمام دستگاه‌های اجرایی در استان مبحث مهارت آموزی در محیط کار را مدنظر قرار دهند.

کد خبر 5530538

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha