۲۵ تیر ۱۴۰۱، ۱۸:۱۷

معاون آموزش و پرورش اردبیل:

۴۱ درصد دانش‌آموزان اردبیل متقاضی فنی وحرفه‌ای وکارودانش هستند

۴۱ درصد دانش‌آموزان اردبیل متقاضی فنی وحرفه‌ای وکارودانش هستند

اردبیل- معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: ۴۱ درصد دانش‌آموزان ثبت‌نام شده دوره دوم متوسطه در اردبیل متقاضی رشته فنی و حرفه‌ای و کارودانش هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود مشکی عصر شنبه در جلسه هدایت تحصیلی استان اردبیل اظهار کرد: در برنامه توسعه ششم، ۵۰ درصد از ثبت نام دوره متوسطه باید به رشته فنی و حرفه‌ای و کارودانش اختصاص می‌یافت که اکنون ۴۱ درصد ثبت نام دوران متوسطه دوره دوم اردبیل متقاضی رشته فنی حرفه‌ای و کاردانش هستند.

وی با بیان اینکه هدایت تحصیلی مختص آموزش و پرورش نیست، گفت: هدایت تحصیلی و توسعه متوازن پیوست فرهنگی دارد و این بحث بلوغ فکری خود را در کشور طی می‌کند.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل به اشرافیت به شیوه نامه و اطلاعات فرم‌های ۶ و ۷ هدایت تحصیلی برای مدیران تاکید کرد و افزود: برش منطقه‌ای در قالب تفاهم نامه‌ای تدوین و در اختیار مناطق و نواحی قرار گرفته است.

مشکی بیان کرد: ۱۸ هزار و ۵۸۶ نفر دانش‌آموز در پایه نهم حضور دارند که پیش بینی می‌شود از این تعداد ۱۷ هزار و ۱۸۵ نفر در پایه نهم ثبت نام کنند.

وی ادامه داد: حضور مشاوران مدارس در زمان ثبت نام و دریافت فرم‌های هدایت تحصیلی توسط والدین، در مدارس بسیار مهم بوده و می‌توانند پاسخگوی بسیاری از سوالات والدین در خصوص هدایت تحصیلی باشد.

کد خبر 5539821

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha