توصیه نخست وزیر سابق قطر به اروپایی‌ها؛

از زیر سلطه آمریکایی‌ها خارج شوید

از زیر سلطه آمریکایی‌ها خارج شوید

حمد بن جاسم نخست وزیر سابق قطر به اروپایی‌ها توصیه کرد آینده خودشان را با خروج از زیر سلطه آمریکا تضمین کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، حمد بن جاسم نخست وزیر سابق قطر در رشته توئیت هایی به کشورهای اروپایی توصیه کرده از زیر سلطه آمریکا خارج شده و با چین گفتگو کنند.

وی تاکید کرد که آینده اروپا منوط به خروج از زیر سلطه آمریکایی هاست، همچین کلید بحران اوکراین در آغاز گفتگوها با چین نهفته است.

حمد بن جاسم در این باره نوشت: کشورهای اروپایی به ویژه آلمان در شرایط کنونی به دلیل پیامدهای بحران اوکراین و ناتوانی در خروج از زیر سلطه آمریکایی‌ها، شرایط سختی را تجربه می‌کنند. عدم خروج از سلطه آمریکا نتیجه ضعف قوای نظامی اروپایی‌ها و شکنندگی وضعیت اقتصادی و مواضع سیاسی آنها است.

نخست وزیر سابق قطر تاکید کرد که اروپایی‌ها باید به رهبری فرانسه و آلمان گفتگوهایی را با چین آغاز کنند تا از آغاز درگیری جدید نظامی و اقتصادی میان واشنگتن و پکن در ارتباط با موضوع تایوان جلوگیری کنند. حمد بن جاسم البته این مساله را دور از ذهن دانست که آمریکا در موضوع تایوان وارد درگیری نظامی گسترده علیه چین شود.

وی در توئیت آخر خود نوشت: در پایان بازنده اصلی این رخدادها اروپا خواهد بود، مگر اینکه از شکل گیری بحران جدید با آغاز گفتگوها با پکن، جلوگیری کند. این اقدام همچنین پیش زمینه‌ای برای حل بحران کنونی در اوکراین خواهد بود، که در شرایط کنونی هیچ راه حلی در افق آینده آن دیده نمی‌شود.

کد خبر 5541859

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • ناشناس IR ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
      0 0
      ما بازنشستگان توقع داريم خبر گزاري مهر نسبت به بازنشستگان بي مهري نكند . و بي مهري ها را هم پوشش دهد . ساير سطوح تامين اجتماعي بيشترشان نزديك حد اقل بگيرند بازنشستگان بالاخره با توكل بر خدا حق شان را مي گيرند .