۲۸ تیر ۱۴۰۱، ۱۷:۲۵

نتایج یک نظرسنجی در روسیه آشکار کرد؛

تمایل روسها به ارتقای روابط نظامی-سیاسی با ایران

تمایل روسها به ارتقای روابط نظامی-سیاسی با ایران

نتایج تازه‌ترین نظرسنجی در روسیه نشان می‌دهد بیشتر مردم این کشور خواستار ارتقای روابط سیاسی -نظامی مسکو و تهران و استفاده از تجارت ایران در مقابله با تحریم‌های غرب هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، نتایج تازه‌ترین نظرسنجی در روسیه نشان می‌دهد بیش از نیمی از مردم این کشور خواهان تقویت روابط سیاسی با ایران هستند، و بیش از ۵۰ درصد پاسخ‌دهندگان از توسعه همکاری‌های نظامی و صنایع دفاعی با تهران دفاع می‌کنند.

این نظرسنجی پیش از سفر ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه به تهران و به سفارش اندیشکده «مرکز تحلیل راهبردها و فناوری‌ها» ( CAST) و توسط مرکز تحقیقاتی Super Job از تاریخ ۱۴ تا ۱۸ ژوئیه (۲۳ تا ۲۷ تیر) انجام شده است.

جامعه آماری این نظرسنجی ۱۶۰۰ نفر بالای ۱۸ سال و از همه مناطق کشور روسیه بوده است.

در پاسخ به این سوال که «آیا فکر می‌کنید روسیه نیاز به توسعه همکاری نظامی و نظامی-فنی بیشتر با ایران دارد؟» ۵۰ درصد پاسخ مثبت دادند، ۱۵ درصد منفی و ۳۵ درصد پاسخ به این سوال را سخت ارزیابی کردند.

همچنین ۵۴ درصد پاسخ‌دهندگان خواستار تقویت روابط سیاسی با ایران شدند، ۱۲ درصد از آنها تصور نمی‌کنند که این مسئله موضوعی مهم باشد و ۳۴ درصد هم پاسخ به این سوال را سخت ارزیابی کردند.

بنا بر نتایج این نظرسنجی، ۴۷ درصد روس‌ها تأکید دارند مطالعه و استفاده از تجربه ایران در مقابله با فشار تحریم‌های غرب بسیار ضروری است و ۴۲ درصد افراد این نظرسنجی نیز ایران را کشوری دوست ارزیابی کردند.

رئیس‌جمهور روسیه برای دیدار با مقامات ارشد ایران و شرکت در نشست سه‌جانبه سران کشورهای ضامن روند آستانه، لحظاتی قبل وارد تهران شد.

«یوری یوشاکوف»، دستیار کاخ کرملین روز دوشنبه در گفتگویی اعلام کرد روسیه و ایران تصمیم دارند، روابط خود را تا سطح شراکت راهبردی ارتقا دهند و در این زمینه توافق جدیدی در حال تدوین است.

کد خبر 5542198

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha