تاکید چارچوب هماهنگی شیعی بر ضرورت احترام به نهادهای قانونی عراق

تاکید چارچوب هماهنگی شیعی بر ضرورت احترام به نهادهای قانونی عراق

چارچوب هماهنگی شیعیان عراق با صدور بیانیه ای بر ضرورت احترام به نهادهای قانونی در این کشور از جمله قوای مقننه و قضائیه تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه سومریه، چارچوب هماهنگی شیعیان عراق با صدور بیانیه ای بر ضرورت تسریع در تعیین تکلیف نامزد ریاست جمهوری و تشکیل دولت در این کشور تاکید کرد.

بر اساس این گزارش، چارچوب هماهنگی شیعیان از برگزاری نشست شامگاه چهارشنبه و بررسی موضوعات سیاسی از جمله روند گفتگوهای جاری با دیگر گروه ها برای تسریع در تعیین تکلیف نامزد ریاست جمهوری و تشکیل دولت خبر داد.

این بیانیه می افزاید که شرکت کنندگان در این نشست بر موضع خود درباره ضرورت احترام به نهادهای قانونی و در راس آنها قوای مقننه و قضائیه و مخالفت با تمام اشکال تعرض به آنها و جلوگیری از معطل ماندن عملکرد آنها در عمل به وظایف قانونی خود تاکید کردند.

رهبران چارچوب هماهنگی شیعیان عراق همچنین گروه های سیاسی این کشور را به همکاری با یکدیگر برای حفظ دستاوردهای دموکراتیک و تداوم گفتگوهای سازنده برای دستیابی به راهکار بحران فعلی و تشکیل دولتی که قادر به پشت سر گذاشتن چالش ها بویژه در زمینه انرژی، کم آبی و عدم تصویب بودجه فدرال دعوت کردند.

در این بیانیه از مردم عراق که به قانون اساسی ایمان دارند خواسته شده تا از تمام اقدامات قانونی برای تشکیل دولت و دفاع از روند دموکراتیک مورد حمایت همه حمایت کنند.

این در حالی است که مقتدی صدر رهبر جریان صدر پیش از این با بیان اینکه انحلال پارلمان نیازی به برگزاری جلسه پارلمان ندارد، از شورای عالی قضایی این کشور خواست حداکثر تا اواخر هفته آینده، پارلمان را منحل کند.

وی افزود: شاید برخی بگویند که انحلال پارلمان نیاز به برگزاری جلسه پارلمان دارد تا در مورد انحلال خود تصمیم گیری کند، اما باید توجه داشت که برخی گروه ها در برابر خواسته ملت تسلیم نخواهند شد.

کد خبر 5560491

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha