۸ شهریور ۱۴۰۱، ۱۳:۱۹

۲۱۰ میلیارد تومان جهت احیای قنوات به خراسان‌جنوبی اختصاص می یابد

 ۲۱۰ میلیارد تومان جهت احیای قنوات به خراسان‌جنوبی اختصاص می یابد

بیرجند- طی جلسه شورای مدیران جهاد کشاورزی خراسان جنوبی و با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی مقرر شد ۲۱۰ میلیارد تومان در حوزه احیای قنوات به استان اختصاص یابد.

به گزارش خبرنگار مهر، صبح سه شنبه جلسه شورای مدیران جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی با حضور معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد.

در این جلسه مقرر شد ۱۰۰ میلیارد تومان در حوزه سامانه‌های نوین آبیاری و ۲۱۰ میلیارد تومان در حوزه احیا قنوات به خراسان جنوبی در سال جاری اختصاص و ابلاغ شود.

علیرضا عباس‌زاده، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی در این جلسه اظهار کرد: تولید محصول کشاورزی در خراسان جنوبی با توجه به اقلیم استان و خشکسالی کار بسیار سختی است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه فعالان در حوزه کشاورزی امیدوارانه فعالیت می‌کنند، بیان‌کرد: فعالیت حوزه جهاد کشاورزی به واسطه ارتباط با امنیت غذایی از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است.

عباس‌زاده با تأکید بر اینکه ما مأمور به آبادانی زمین هستیم، ادامه داد: البته رسیدن به این مهم و حفظ آب و خاک و کشاورزی به ویژه در استان‌هایی چون کشاورزی سختی‌های خاص خود را دارد.

وی گفت: در سند سازگاری با کم آبی راهکارهایی برای زیستن و فعالیت در کنار چالش‌های مرتبط با آب تدوین شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان‌جنوبی اظهار کرد: ما سند سازگاری با کم آبی را به واسطه خشکسالی تدوین کردیم و از سوی دیگر به واسطه خشکسالی و کم آبی می‌گوئیم امکان اجرای سند وجود ندارد.

عباس زاده با بیان اینکه در نتیجه این اتفاق همچنان از ذخایر آب‌های زیر زمینی بیش از اندازه استفاده می‌کنیم، بیان‌کرد: این برداشت بیش از اندازه سطح آب‌های زیر زمینی ما را به شدت کاهش داده است.

وی ادامه‌داد: با توجه به شرایط ویژه‌ای که داریم باید همه تلاش خود را برای تزریق اعتبارات ملی در حوزه آب و خاک داشته باشیم چرا که نیاز به کار بیشتری در این زمینه داریم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: برای اینکه مردم را در مرزهای شرقی کشور همچنان نگه داریم باید کشاورزی را سودآور و با بازدهی اقتصادی در این منطقه داشته باشیم.

عباس زاده یادآور شد: توجه به سند سازگاری با کم آبی و چاه‌های کم بازده از دیگر مسائل مهم در حوزه کشاورزی است.

کد خبر 5577151

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha