۹ شهریور ۱۴۰۱، ۲۲:۱۰

اربعین فرصتی برای تجلی وحدت شیعه و سنی است

اربعین فرصتی برای تجلی وحدت شیعه و سنی است

قزوین - دبیر ستاد مردمی اربعین کشور با اشاره به اینکه اربعین یک رویداد جهانی است تاکید کرد: اربعین امسال با توجه به شرایط منطقه به محل و فرصتی برای تجلی وحدت شیعه و سنی تبدیل می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، رحیم آبفروش بعد از ظهر چهارشنبه در گردهمایی فعالان اربعین استان قزوین با بیان اینکه بیم فتنه و افزایش موج درگیری‌ها در عراق وجود داشت اظهار کرد: با نامه آیت العظمی سید کاظم حائری آشوب و فتنه در عراق خنثی شد.

وی افزود: آیت الله حائری در این بیانیه خود مرجعیت جهان اسلام را به سمت ایران متوجه می‌کند و امیدواریم اربعین امسال نیز در اوج برادری و دوستی بین دو ملت برگزار شود.

دبیر ستاد مردمی اربعین کشور عنوان کرد: اربعین امسال به واسطه دوسال توقف و احتمال حضور بیش از ۵ میلیون زائر در عراق حساسیت‌های بسیار ویژه ای دارد.

وی با اشاره به اینکه اربعین یک رویداد جهانی است تاکید کرد: اربعین امسال با توجه به شرایط منطقه به محل و فرصتی برای تجلی وحدت شیعه و سنی تبدیل می‌شود.

آبفروش تاکید کرد: مردم و جریان‌های فرهنگی از سال‌ها قبل که حرکت اربعین شکل امروزی نداشت این حرکت بزرگ اربعین را آغاز کرده بودند و باید قزوین را پیشتاز حرکت اربعین در کشور دانست.

وی در پایان یادآور شد: اولین قرارگاه مردمی در کربلا برای برگزاری مراسم نیز توسط مردم قزوین و هیئات مذهبی این شهر برگزار شد و امروز نیز شاهد حضور درخشان مردم قزوین در این عرصه هستیم.

کد خبر 5578677

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha