۱۷ شهریور ۱۴۰۱، ۱۱:۵۳

مدیرکل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد:

فرهنگ عاشورا انسان ساز است/برگزاری پیاده روی اربعین حسینی دریاسوج

فرهنگ عاشورا انسان ساز است/برگزاری پیاده روی اربعین حسینی دریاسوج

یاسوج_ مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: بکارگیری ابعاد فرهنگ عاشورا به عنوان ظرفیتی انسان ساز در جامعه ضروری است.

حجت الاسلام سید رضا افتخاری در گفتگو با خبرنگار مهر، افزود: پیروی از فرهنگ عاشورا نقش مهمی در زندگی فردی و اجتماعی افراد و شکل دهی به شخصیت‌ها دارد.

وی ابراز داشت: اربعین حسینی ظرفیتی برای تفکر تک تک افراد جامعه است و باید به بهترین شکل ابعاد آن در سطح جامعه تبیین شود.

افتخاری به برگزاری همایش‌های شهرستانی به مناسبت اربعین حسینی اشاره کرد و اظهار داشت: در مرکز استان و چند شهرستان برگزاری همایش پیاده روی ویژه اربعین حسینی دیده شده است.

وی افزود: اجرای برنامه‌های پیاده روی برای ۲۶ شهریور با برپایی چند موکب و ایستگاه در مسیرها هدفگذاری شد.

مدیرکل تبلیغات استان تصریح کرد: در شهر یاسوج همایش از «امامزاده عبدالله تا امامزاده مختار» در ساعت ۸ صبح و از «میدان جهاد تا امامزاده مختار» در ساعت ۹ و ۳٠ دقیقه صبح پیش بینی شده است.

وی ابراز داشت: در شهرستان دنا از «امامزاده سید محمد تا امام زاده عسکر کریک» در ساعت ۸ صبح با برپایی سه موکب و ایستگاه صلواتی برای طول مسیر پیاده روی اربعین را خواهیم داشت.

افتخاری گفت: پیاده‌روی جاماندگان اربعین در دهدشت از جلوی «سپاه تا امامزاده آقامیر» در ساعت ۱۶ و ۳٠ دقیقه عصر برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در شهرستان گچساران از «فلکه فرودگاه تا امامزاده جعفر (ع)» و از ساعت ۷ صبح این همایش برگزار می‌شود، گفت: همایش جاماندگان اربعین در شهر پاتاوه در ساعت ۸ صبح از جلوی «گلزار شهدا تا امامزاده بی بی‌خاتونین روستای کره» برگزار می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گفت: همایش پیاده‌روی جاماندگان اربعین در بهمئی با سه موکب ساعت شش صبح از فلکه مرکزی این شهر به سمت گلزار شهدای گمنام اجرایی می‌شود.

وی افزود: در چرام از ساعت ۱۵ در مسیر «مساجد شهر به سمت امامزاده بی‌بی رشیده» با پذیرایی ۶ موکب این برنامه برگزار می‌شود.

افتخاری خاطرنشان کرد: در شهرستان لنده از ساعت هفت صبح از جلوی «سپاه تا تپه نور الشهدا» و در شهرستان مارگون ساعت ۱۰ صبح از «مصلی تا تپه نور الشهدا» اجرایی همایش پیاده روی را خواهیم داشت.

کد خبر 5584806

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha