۲۰ شهریور ۱۴۰۱، ۲۰:۵۷

رئیسی در جلسه هیات دولت:

تلاش مضاعف برای تسهیل بازگشت زائرین اربعین ضروری است

تلاش مضاعف برای تسهیل بازگشت زائرین اربعین ضروری است

رئیس جمهور در جلسه هیئت دولت تلاش مضاعف برای حل مشکلات زائران اربعین حسینی(ع) و تسهیل بازگشت آنها را ضروری دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در جلسه بعدازظهر امروز (یکشنبه) با اشاره به حضور گسترده و پرشور مردم کشورمان در مراسم امسال اربعین حسینی، از دولت و ملت عراق بابت تلاش برای تأمین نیاز زائران اربعین، و همچنین از همه دستگاه‌های اجرایی، امدادی، بهداشتی و نظامی کشور و رسانه‌ها بویژه رسانه ملی، برای کمک به برگزاری هر چه بهتر این مراسم جهانی، قدردانی کرد.

رئیس جمهور در عین حال تلاش مضاعف برای حل مشکلات زائران و تسهیل بازگشت آنها را ضروری دانست.

رئیسی در بخش دیگری از سخنانش افزایش بهره‌وری را لازمه رشد اقتصادی، رونق تولید و کارآمدی نظام اداری دانست و همه اعضا دولت را مکلف کرد نسبت به تحقق این مهم در دستگاه‌های خود برنامه‌ریزی و اقدام کنند.

رئیس جمهور کاهش هزینه‌ها و افزایش درآمدها را از وظایف اولویت‌دار دستگاه‌های دولتی دانست و بر تلاش این دستگاه‌ها برای تحقق درآمدها از طرق پیش بینی شده مثل فروش اموال مازاد، مولدسازی دارایی و عرضه سهام دولتی تاکید کرد.

رئیسی با اشاره به ضرورت استفاده بیشتر از ظرفیت‌های اقتصادی کشورهای منطقه به وزارت امور خارجه و مسئولان اقتصادی دولت مأموریت داد که با ایجاد یک ساختار متمرکز برای پیگیری مستمر اجرای تفاهم نامه‌ها با دیگر کشورها، برای حضور ایران در بازارهای منطقه‌ای و جهانی برنامه‌ریزی کنند.

در آستانه شروع سال تحصیلی جدید و بازگشایی مدارس و مراکز علمی کشور رئیس جمهور از وزارتخانه‌های آموزش و پرورش، علوم تحقیقات و فناوری و بهداشت و درمان خواست همه همت خود را برای فراهم کردن زمینه حضور پرشور و نشاط جویندگان علم در مراکز آموزشی به کار بگیرند.

کد خبر 5587516

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha